2010. október 29., péntek

Sütőben sült palacsinta túrógombóccal málnatükrön. (Gáspár Bea Vacsoracsatás receptje alapján.)



Megint egy Vacsoracsatás recept, melyet mindenképpen szerettem volna elkészíteni. Nem is bántam meg, mert nagyon finom lett így a "palacsinta". Palacsinta sütőben való sütéséről eddig még nem is hallottam, így nekem legalább is új volt a Gáspár Bea által sütött változat. Szerencsére figyelmesen végignéztem a műsort(mint mindig), így nem okozott gondot a közzétett recept hiányossága. Mondhatom, valóban palacsinta tészta jellege maradt a tésztának a sütőben való sütés ellenére is. Az pedig hogy kicsit vastagabb, még csak előnyére vált. A túrógombóccal és az általam készített málnaszósszal (Bea eperből készítette) igazán remek desszertet tudtam tálalni. Igaz nekem nem lett olyan szép formás a gombóc, de ez egyedül csakis az én mohóságomnak köszönhető, mert türelmetlen voltam tovább pihentetni a hűtőbe. Így nem lett szép formás, na de az íze.......isteni volt!!!!!





Palacsinta hozzávalói:

500 g natúr joghurt
3 db tojás
12 dkg liszt
20 dkg porcukor
2 ek kakaó
1 cs vaníliás cukor
1 tk szódabikarbóna

Egy tálba tenni a tojások sárgáját, a porcukrot és a vaníliás cukrot, majd jó habosra keverni.
Ezután hozzáadni a joghurtot és tovább keverni, majd belekanalazni a kakaót, végül pedig a szódabikarbónával összekevert lisztet. Addig keverni, hogy jó sima állagú legyen.(én kézi habverővel kevertem)

A tojások habját egy csipet sóval kemény habbá verni, majd apránként a joghurtos masszához keverni.
Egy 22 x 32 cm-es tepsit kibélelni sütőpapírral, majd beleönteni a masszát.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 25-30 percig sütni.(én légkeverésnél, 150 fokon 25 percig sütöttem)
A sütőből kivéve, papírral együtt kiemelni a tepsiből, kicsit hűlni hagyni, majd ízlés szerinti méretű korongokat szaggatni belőle.


Túrógombóc:

50 dkg túró
reszelt citromhéj
citromlé(ízlés szerint)
porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 cs Aranka vaníliás pudingpor (főzés nélküli)


A túrót áttörni, majd ízlés szerinti mennyiségű porcukorral, a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal, a citromlével és a főzés nélküli pudingporral jól összekeverni.
Hűtőbe tenni pihentetni, hogy egy keményebb állagot kapjon és könnyen lehessen gombócokat formálni belőle. Közben meglehet pörkölni a mandulát, és megfőzni a málnát.

A szeletelt mandulát egy teflon serpenyőbe tenni, majd mérsékelt lángon, állandó keverés mellet világos színűre pirítani.(vigyázni kell, mert hamar megég!!)

A hűtőből kivett túróból, vizes kézzel gombócot formálni, majd a pirított mandulába meghempergetni.

A málnát leturmixolni, majd egy szűrőn átpasszírozni, hogy a magok ne kerüljenek bele.
Egy edénybe feltenni a tűzre, ízlés szerinti mennyiségű cukrot és vaníliás cukrot adni hozzá, majd pár percig kevergetve főzni.

Ha minden elkészült, akkor lehet tálalni.
Egy tányérba kevés málnapépet önteni, majd ráhelyezni a palacsinta korongokat, a mandulába forgatott túrógombócot és porcukorral megszórni.


8 megjegyzés:

  1. Azt hittem először, hogy rendes túrógombócot kell főzni.
    Tetszik nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes és igazán finom lehet

    VálaszTörlés
  3. Már a műsorban is megtetszett, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik,biztos finom is! Nem bonyolult, könnyen el lehet készíteni és gyorsan van deszert. Kipróbálom én is.

    VálaszTörlés
  5. Nelli!
    Csak egyszerűen az ízesített túrót kell gombóccá formálni. A tészta nagyon finom lett, érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Az ötlet nekem is tetszett, de sajnos nem az enyém.:) Viszont nagyon jó így együtt.

    VálaszTörlés
  7. Zsiri!
    Én is így voltam vele, rögtön tudtam hogy ez csak finom lehet.:)(aztán van olyan étel, amit az istenért nem próbálnák ki)

    VálaszTörlés
  8. Terike!
    Valóban egyik előnye, hogy gyorsan elkészül. Én nem győztem tovább várni, így nem lett szép a gombóc, de ez az ízén mit sem változtatott.

    VálaszTörlés