2009. augusztus 15., szombat

Töltött csirkecomb

A mai ebédünk töltött csirkecomb volt, de gondolom ezt már mindenki készített. Én is csak azért gondoltam hogy megosztom az idelátogatókkal ezt a receptet, mert a tölteléket sokféleképpen ellehet készíteni. A sütés már a hagyományos módon készült, ízlés szerinti fűszerezéssel, és kevés fehér borban párolással, amitől igazán zamatos és omlós lesz a hús. Én minden hús sütésénél bort használok a pároláshoz, nem kell ettől óckodni, ugyanis az alkohol tartalma sütés közben teljesen elpárolog. És most jöjjön a töltelék recept.



Töltelék készítése:

1 db vöröshagyma
20 dk csirkemáj
25 dk gomba
2 db zsemle
3 db tojás
étel ízesítő
őrölt fehér bors
majoránna
petrezselyem zöld
olaj

A vöröshagymát apróra vágni, majd az olajon elkezdeni párolni.
A gombát és a petrezselyem zöldet szintén apróra darabolni, majd a hagymához adni és tovább párolni. Közben ízlés szerint fűszerezni.
A csirkemájat késsel lekaparni, majd a pár perc múlva ezt is hozzá adni, és folytatni a párolást.
A zsemléket vízbe beáztatni, majd jól kinyomkodni, és a töltelékhez morzsolni, jól elkeverni.
A tojásokat felverni, majd ezt is hozzá önteni, és állandó keverés mellett készre sütni.
Hagyni kicsit hűlni, majd a húst megtölteni vele.
Én mindig teflon serpenyőben készítem, állandó keverés mellett, és így nem sül le, az íze viszont kárpótol az esetlegesen több munkáért.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése