2016. február 2., kedd

Lencsefőzelék.




Az új év első napján szinte kötelező lencsét enni, de ettől függetlenül egész évben főzhetünk egy finom lencse levest vagy éppen főzeléket. A lencse elég gyorsan megfől, így én soha nem áztatom be előre. Füstölt hússal összefőzve pedig még finomabbá tehetjük az amúgy is finom főzeléket. Én pl. füstölt tarjával főztem puhára a lencsét, majd a húst kiszedve, és tálalásig melegen tartva, egy laza rántással sűrítettem be a főzeléket. Tálaláskor pedig a vaj puhára főtt tarjával tálaltam.






 Hozzávalók:

30 dkg lencse
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db babérlevél
 só
1/2 ek mustár
3 ek olaj
2-3 ek liszt
1 tk pirospaprika
víz
ízlés szerint füstölt tarja, sonka......






A lencsét válogassuk át, majd alaposan mossuk meg. Ezután tegyük bele egy edénybe, és helyezzük rá a felszeletelt, füstölt tarja szeleteket.  (én előfőzött füstölt tarjával főztem egybe, így egyszerre puhultak meg)

Ezután öntsük fel annyi vízzel, hogy bőven ellepje, majd ízlés szerint sózzuk, tegyük bele a babérlevelet, és az apróra összevágott vöröshagymát. Forraljuk fel, mérsékeljük a lángot, és főzzük puhára, majd óvatosan vegyük ki a tarjaszeleteket, és tálalásig tartsuk melegen. (a lencse gyorsan megfől, így figyeljünk nehogy túlfőzzük)

Az olajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá a lisztet, és állandó keverés mellett pirítsuk világos zsemleszínűre. Ezután vegyük le a tűzről, majd adjuk hozzá az összenyomott fokhagymát, keverjük hozzá a pirospaprikát, és hagyjuk kicsit hűlni.

Pár perc után öntsük fel a rántást egy pohár vízzel, majd keverjük simára. Ezután öntsük hozzá a puhára főtt lencséhez, adjuk hozzá a mustárt, és kevergetve sűrítsük be a főzeléket.

Tálaláskor merjük a főzeléket tányérba, majd helyezzünk rá egy-egy szelet tarját, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése