2016. február 23., kedd

Zöldséges pulykamell rizzsel.





A mai borongós napon szerettem volna egy kis napsütéses tavaszt varázsolni a tányérunkra, így a pulykamellhez színes zöldségeket választottam. A napokban vásároltam egy nagyobb darab pulykamellet, melynek szeletelése során leestek kisebb-nagyobb darabok, így felkockáztam, majd a zöldségekkel együtt wokban készre pároltam. Mivel a pulykamellnek sem kellett sok idő, és a zöldségeket is roppanósan szeretjük, így röpke fél óra alatt el is készült az ebéd. Tálaláskor én rizst kínáltam hozzá, de természetesen ízlés szerint választhatunk más köretet is.






 Hozzávalók:

30 dkg pulykamell
30 dkg brokkoli
2 db sárgarépa
1 nagy főzőhagyma (fehér) 
1 tk ételízesítő
őrölt színes bors
1 dl fehérbor (v. víz)
1 ek mogyoróolaj (v. ízlés szerinti)

1 cs Basmati rizs (12,5 dkg)






A pulykamellet vágjuk fel kisebb kockákra. A brokkolit szedjük rózsáira. A sárgarépát pucoljuk meg, és vékonyan karikázzuk fel. A hagymát szintén pucoljuk meg, majd vágjuk félbe, és vágjuk fel vastagabb csíkokra.

A wokba (v. serpenyőbe) hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá a felkockázott pulykamellet, és süssük fehéredésig.

Ezután adjuk hozzá a brokkolit és a sárgarépát, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, majd öntsük fel a borral (v. vízzel).

Forgassuk alaposan össze, majd fedjük le a wok-ot és pároljuk félpuhára.

Ezután adjuk hozzá a felcsíkozott hagymát, majd pároljuk tovább.

Amikor a zöldségek roppanósra párolódtak, vegyük le a fedőt, és hagyjuk hogy a leve szinte teljesen elpárologjon. (mivel nagyon kevés lé van alatta, így ez csak pár perc)

Közben a tasakon lévő utasítás szerint főzzük meg a rizst, majd ízlés szerint sózzuk.

Tálaláskor a rizs tetejére kanalazzuk rá a zöldséges pulykamellet, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése