2009. szeptember 11., péntek

Körtés csokoládétorta


A napokban olvastam az újságban egy statisztikát, miszerint az ősszel érő gyümölcsök közül a körtével készül a legkevesebb étel. Nagyon háttérbe szorul, például az alma és a szőlő mellett. Na én bizony több étel és sütemény készítésénél is felhasználom ezt az igen finom gyümölcsöt. Ezt most közzé is teszem, és több receptet is elfogok készíteni. Ezt a tortát elég gyakran megsütöm, már a recept leírása is szerepel itt . Ma is megsütöttem, és kicsit változtattam a hozzá valókon. Nesquik kakaó került a tésztájába, de ettől talán még finomabb lett.

5-6 db körte
13 dk liszt
10 dk cukor
4 ek Nesquik kakaó
1/2 sütőpor
1/4 teáskanál szódabikarbóna
15 dk margarin
2 cs vaníliás cukor
2 db tojás
1 dl tejszín

A körtéket meghámozzuk és egy sütő papírral bélelt torta formába cikkekre vágva egymás mellé helyezni..
A hozzávalókat robot géppel jó alaposan kikeverni, és a körte tetejére önteni. Egyenletesen elsimítani rajta.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 30 perc alatt készre sütni.
Még melegen egy tálcára borítani, úgy hogy a körte kerüljön felülre. A sütő papírt ekkor óvatosan lehúzni róla.

10 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon szép!! Igen látványos ez a világos gyümölcs/sötét tészta kombináció
    És milyen egyszerű!! Szuper ötlet! :-))

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet a csoki-körte páros! Gusztusos lett nagyon!!!
    Kapható egy ilyen étcsoki az Aldiban-az az egyik kedvencem!!!

    VálaszTörlés
  3. Yasmine!
    Köszönöm!!! Egyszerű, gyors és nagyon finom. Te mit készítesz körtéből???

    VálaszTörlés
  4. trinity!
    Neked is köszönöm!! Az a csoki biztosan fincsi lehet, nem csodálkozom hogy a kedvenced.

    VálaszTörlés
  5. Gizikém, ez hihetetlen :-)

    Igen hasonlót sütöttem múlt héten, vasárnap teszem fel. Csoki és körte, szuper páros!

    VálaszTörlés
  6. Gizi, én semmit, bevallom őszintén. Mi megesszük nyersen. Én csak jövök, aztán csodálom ezeket a körtés gyönyörűségeket :-))

    VálaszTörlés
  7. Viki!
    Úgy látszik mi sokszor főzünk egyformát pedig nem is beszélünk össze.

    VálaszTörlés
  8. Yasmine!
    Nyersen is finom, de ha egyszer sütsz vele, biztosan úgy is nagy sikered lesz vele.

    VálaszTörlés
  9. Gasztroboszi!
    Küldök egy szeletet kóstolóba!!!

    VálaszTörlés