2009. szeptember 25., péntek

Székelykáposzta



Tegnap a zöldségesnél járva, megcsapott a savanyú káposzta isteni illata. Rögtön el is határoztam, hogy ma székelykáposzta lesz az ebéd. Gondolom ezt már mindenki főzött, és nem is igényel nagy szaktudást, de azért leírom, én hogyan készítem el. Ez egy igazi magyaros étel a nevével ellentétben, és külföldön szerintem nem is ismerik. Gasztroboszi tette fel egyik nap a kérdést, mi az a villám étel amit szívesen készítünk , hát az én villám ételem például ez a káposzta is.


Hozzávalók:

1 kg savanyú káposzta
70 dkg sertéscomb
1 db vöröshagyma
10 dkg rizs
ételízesítő

pirospaprika
őrölt kömény
majoránna
2 ek olaj
tejföl


A húst felkockázni, a hagymát apróra vágni.

Egy edénybe pici olajat önteni, majd elkezdeni párolni benne a hagymát. Ezután hozzáadni a felkockázott húst, és pár percig így párolni. Közben a fűszerekkel ízlés szerint megszórni, de a sóval óvatosan bánni, mert a káposzta is sós. Jól összeforgatni, majd megszórni pirospaprikával, és felönteni vízzel. 15 percig így főzni.

Közben a savanyú káposztát jól kinyomkodni, majd kicsit apróbb darabokra vágni. Ezután hozzáadni a húshoz, majd felönteni annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje. Kb. fél órán át lassú tűzön főzni, majd hozzáadni 10 dkg rizst. Jól összekeverni, majd még jó fél órát főzni, hogy a rizs is megpuhuljon. Ekkor lezárni a gázt, és teljesen lefedve még hagyni kicsit párolódni.

Tejföllel meglocsolva tálalni.

3 megjegyzés: