2009. szeptember 7., hétfő

Körtés-zöldborsó püré.




Első hallásra lehet kicsit elrettentően hangzik még a neve is, de ez ne tévesszen meg senkit. Igenis nagyon finom. Először én is kicsit óckodva jegyeztem le a receptet amikor a Tv-Paprika egyik adásában megláttam, de valami azt súgta, hogy ezt mindenképpen elkel készítenem. És valóban beigazolódott a megérzésem, mert nagyon finom lett. Szinte nem lehet abbahagyni az evést. Én baconba csavart csirkecombot adtam hozzá, és ez talán még jobban kiemelte az ízét. Friss zöldborsóval biztosan még finomabb lett volna, de sajnos már csak fagyasztott van, így abból készült. Bátran merem ajánlani mindenkinek az elkészítését.


Hozzávalók:


1 cs fagyasztott zöldborsó(450 g)
2 db körte
1 db krumpli
1 db húsleveskocka
őrölt bors

1 ek méz
2 dl édes fehérbor
1 dl tejszín
vaj

Egy lábasba kevés vajat tenni, majd hozzáadni a fagyos állapotban lévő borsót és elkezdeni párolni.
Amikor már teljesen kiengedett és párolódott egy kicsit, akkor hozzáadni a húsleveskockát, megszórni ízlés szerint őrölt borssal, sóval és jól összekeverni. Ezután felönteni annyi vízzel hogy ellepje, és puhára főzni.

A körtéket meghámozni és kockára vágni. A krumplit is megpucolni és apró lyukú reszelőn lereszelni.

Egy serpenyőbe vajat tenni, majd amikor felolvadt hozzáadni a körtét, rácsepegtetni a mézet és egy kicsit összekeverni. Ezután hozzáadni a reszelt krumplit, és jól elkeverni, majd felönteni a borral. Lassú tűzön pépesen puhára főzni. (én lángelosztót is tettem alá)
Amikor mindkettő elkészült, akkor a borsóhoz önteni a körtés pürét és jól összeforralni, majd a tűzről levéve leturmixolni.

Ezután visszatenni a tűzre és hozzáadni a tejszínt, majd állandó keverés mellett jól kiforralni.

Sült húsok  mellé köretként tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése