2015. március 14., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Pulykamell sütőformában sütve.




Többször összefutottam már ezzel a recepttel, így gondoltam ez lesz a hétvégi ebéd. Hol kuglóf formában, hol pedig hosszúkás sütőformában volt megsütve. Mivel én csak két személyre szerettem volna elkészíteni, így a kuglóf forma szóba sem jöhetett a mérte miatt. Nekem most éppen pulykamell volt itthon, de csirkemellel is készülhet. Az összeállítása egyszerű, majd irány a sütő, és már csak arra kell várakoznunk, hogy szép pirosra süljön. Közben ízlés szerint készítsünk hozzá köretet, mellyel majd tálaljuk a szép pirosra sült, és felszeletelt húst. Én most krumplipürét készítettem, mely nagyon jól illet a szaftos húshoz, és azzal tálaltam.







Hozzávalók 32x11x7 cm-es formához:

50 dkg pulykamell (v. csirkemell)
20 dkg szeletelt bacon
15 dkg sajt
3 ek tejföl
3 ek liszt
1 db tojás (nagy)
3-4 gerezd fokhagyma
 kis csokor petrezselyemzöld
őrölt fehér bors
a forma kikenéséhez vaj és zsemlemorzsa






A húst vágjuk fel kisebb kockákra, majd enyhén sózzuk, borsozzuk, keverjük alaposan össze, majd hagyjuk egy kicsit állni.

Egy tálba reszeljük bele a sajtot, majd adjuk hozzá a tojást, az apróra vágott petrezselyemzöldet, 2 evőkanál tejfölt, a lisztet, ízlés szerint sót és őrölt borsot, nyomjuk bele a fokhagymát, és keverjük alaposan össze.

Ezután adjuk a masszához a felkockázott, fűszerezett pulykamellet, majd szintén keverjük alaposan össze.

A sütőformát kenjük ki vajjal, és szórjuk meg zsemlemorzsával. Ezután béleljük ki a szeletelt baconnel úgy, hogy a szeletek fedjék egymást, és bőven lógjanak túl a sütőforma oldalán.

Ezután kanalazzuk bele a húsos masszát, majd hajtsuk rá a túllógó bacont. Végül kenjük meg a maradék tejföllel, és ízlés szerint szórjuk meg reszelt sajttal. (ezután a formát tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsire mielőtt betennénk a sütőbe, hogy felfogja az esetleg kifröccsenő zsiradékot)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 50 perc alatt szép pirosra. A sütőből kivéve a formában hagyjuk hűlni, majd óvatosan emeljük ki egy tálcára. 

Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, majd krumplipürével kínáljuk. (ízlés szerint természetesen más köretet is készíthetünk hozzá)

(Mivel én teflon bevonatú formában sütöttem, így a sütési idő alatt a bacon körben is szép pirosra sült. Amennyiben az alja és a széle nem sült szép pirosra, akkor a formából fordítsuk rá a sütőpapírral belelt tepsire, majd tegyük vissza a sütőbe, és pár perc alatt süssük szép pirosra.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése