2009. augusztus 17., hétfő

Gyümölcsös rizs



Ebben a nagy melegben ma egy kis hideg gyümölcsös rizst készítettem. Jól lehűtve tálaltam, tejszínhabbal. Mivel már nagyon régen készítettem, így nagyon nagy sikere volt. Most biztosan többször az asztalra kerül, mert többféle gyümölcs is érik egyszerre.


Hozzávalók:

1 bögre rizs
1 bögre víz
1-1/2 bögre tej
cukor
2 cs vaníliás cukor
10 dkg kókuszreszelék
pici olaj
2 ek méz
gyümölcs


A rizst pici olajon megfuttatni, majd felönteni a vízzel. Takarék lángon addig főzni amaddig a vizet teljesen felszívja. Ekkor hozzá önteni a tejet. Ízlés szerint ízesíteni a cukorral, és szép lassan puhára főzni. Amikor már teljesen felszívta a tejet és már puha, akkor levenni a tűzről és egy tálba önteni, majd óvatosan hozzákeverni a kókuszreszeléket. Hagyni kihűlni.
Közben elkészíteni az ízlés szerinti fajtájú, és mennyiségű gyümölcsöt.(én szőlőt, szilvát, és barackot használtam hozzá).
Egy teflon serpenyőbe felmelegíteni a mézet, és beleönteni a feldarabolt gyümölcsöt. Pár percig közepes lángon kevergetve kicsit megkaramellizálni, majd óvatosan ezt is a rizshez keverni.
Poharakba kanalazni, majd a hűtőben jól lehűteni. Tejszín habbal vagy lekvárral tálalni.

2 megjegyzés:

  1. Szia Gizike ezt most az egyik barátnőm tette fel.Erről a helyről: http://www.darabka.blogspot.com/ puszi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!!! Megfogom nézni, mert nálad mindig olyan szép minden!!

    VálaszTörlés