2009. augusztus 8., szombat

Sárgabarackos máktorta mogyoró krémmel


Már napok óta nem sütöttem és bizony már nagyon hiányzott, szinte elvonási tüneteim voltak. A hűtőben még volt egy adag sárgabarack, így gyorsan elkészítettem ezt a tortát. Mogyoró krémet készítettem hozzá, és a két íz nagyon kiegészítette egymást. Ezzel vége is van az idei barack szezonnak, amit én ezzel a tortával búcsúztattam el.

15 dk darált mák
15 dk liszt
15 dk cukor
15 dk margarin
25 dk magozott sárgabarack
4 db tojás sárgája
2 dl tej
2 cs vaníliás cukor
reszelt narancs héj
fahéj
1 tk. szódabikarbóna
pici sütőpor

A margarint a cukorral habosra keverni, majd hozzá adni a tojás sárgáját és így is jól kikeverni. Ezután hozzá keverni a darált mákot, a reszelt narancs héjat, fahéjat, a fele tejet és keverni tovább. Végül mehet bele a szódabikarbónás, sütőporos liszt keveréke, és a maradék tej. Még pár percig így is keverni, majd egy sütő papírral bélelt torta formába önteni, és megszórni az apró darabokra vágott sárgabarackkal.
Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 35 perc alatt készre sütni.

Közben elkészítettem a mogyoró krémet. Főzés nélküli "Aranka krémpor"-t a tasakon lévő előírás szerint habosra keverni, majd a kihűlt tortát ezzel tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése