2014. május 15., csütörtök

Tejfölös csalánkrémleves tojásmetélttel.




Nagyon barátságtalan, eső napra ébredtünk, és ilyenkor nincs is jobb egy forró krémleves kanalazgatásánál. Oké, tudom a krémleves hallatán senkinek nem a csalánleves jelenik meg elsőre (sőt még sokadjára sem) a szemei előtt. Pedig állítom, aki nem tudja, hogy miből is készült ez a krémleves, jó étvággyal kanalazná így ebédtájban. Főzés közben a csalán a csípősségét elveszti, és a póréhagymával, krumplival, fűszerekkel összefőzve, majd tejföllel ízesítve, egy finom krémlevest kapunk. Levesbetétnek én tojásmetéltet készítettem, mely nagyon jól illett a leveshez.






Hozzávalók:

1 csokor zsenge csalán
1 kisebb póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db krumpli
őrölt fehér bors
szerecsendió
2 db zöldségleveskocka
2-3 ek olaj
2 dl tejföl
1 l víz






A csalán leveleket csipkedjük le a száráról, majd mossuk meg, és csepegtessük le. (lehetőleg kesztyűben végezzük el, mert különben a csalán összecsípi a kezünket)

A póréhagymát vékonyan szeleteljük fel, a fokhagymát vágjuk fel apróra, a krumplit pucoljuk meg és vágjuk kisebb kockákra.

Egy edénybe hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá a felszeletelt póréhagymát és pároljuk üvegesre. Amikor már üveges a hagyma adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, majd a krumplit is. Keverjük alaposan össze, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg egy csipet szerecsendióval, adjuk hozzá a leveskockát, és öntsük fel a vízzel.

Ezután forraljuk fel, majd a hőfokot mérsékelve, addig főzzük még a krumpli megpuhul. Ekkor vegyük le a tűzről, és adjuk hozzá a tejfölt, majd botmixerrel pépesítsük.

Ezután tegyük vissza a tűzre, és kevergetve melegítsük forráspontig, de főzni már nem kell.

Ameddig a leves fő, készítsük el a tojásmetéltet.

Egy tojást üssünk bele egy tányérba, majd ízlés szerint sózzuk, és villával verjük fel alaposan. Ezután egy palacsintasütőbe forrósítsunk fel egy teáskanál olajat, öntsük bele a felvert tojást, majd süssük mindkét oldalát szép pirosra. 
Hagyjuk langyosra hűlni, majd csavarjuk, és ízlés szerint szeleteljük fel.(én két tojásból készítettem, és külön sütöttem meg mindegyiket)

Tálaláskor merjük a krémlevest tányérba, majd adjuk hozzá a tojásmetéltet és úgy kínáljuk.

6 megjegyzés:

  1. Csalán... Először az jut róla az eszembe, hogy egy veszélyes növény, csíp mint a fene. Lábosba még nem tettem... Kíváncsi lennék az ízére...Nem csípi a nyelved? :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krisztikém, igazad van, tényleg csíp mint a fene!!! Kesztyűben szedtem, csipkedtem le a szárról, de aztán mégis hozzáértem, és órákon át alig éreztem az ujjaim hegyét. :) Viszont amikor a többi zöldséggel összefő, az íze hasonló a spenóthoz, és már nem csíp. Szerintem Neked biztosan ízlett volna ez a leves.

      Törlés
  2. Én is tettem már próbát a csalánnal, és ha nem is lett mindennapi kedvenc, de néha nem árt egy kis változatosság:)) Én ráadásul "töményen", csak csalánból készítettem, nem volt benne a semleges ízű krumpli. A levesbetét pedig kitűnő ötlet, ezt elmentettem a tervek közé:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, próbáld ki úgy, hogy másfajta zöldséggel főzöd együtt a csalánt. Akkor nem lesz tömény az íze, sőt aki nem tudja hogy csalán is van benne, az észre sem veszi, csak jóízűen megeszi. A tojásmetéltet nagyon szeretem a krémlevesekbe, egyszerű megsütni, és mégsem olyan hétköznapi. :)

      Törlés
  3. Se ve muy rica y elegante Gizi me encanta,lindas fotos ,abrazos

    VálaszTörlés