2014. május 8., csütörtök

Csőben sült őszibarack.




Tudom, tudom hogy most az epernek, rebarbarának...... van a szezonja, nem pedig a befőtt őszibaracknak. Viszont ezt a receptet meglátni, megszeretni, na és persze elkészíteni a pillanat műve volt. Az elkészítése igen egyszerű, és az őszibarackon, a túrón, a fehér csokoládén kívül mindenki a saját ízlése szerint készítheti el a tölteléket. Az eredeti receptben kandírozott gyömbér, még az én változatomban aszalt vörös áfonya került a túró helyett ricottára cserélt töltelékbe. Valamint én darált mogyorót is csempésztem bele, melytől csak még finomabb lett. Mivel pedig bő fél óra alatt elkészül, így ha éppen ránk tör a nassolhatnék, gyorsan összedobhatjuk, majd elégedetten kanalazhatjuk.







 Hozzávalók:

9 db felezett őszibarack (befőtt)
25 dkg ricotta (v. túró)
10 dkg fehér csokoládé
5 dkg darált mogyoró (v. dió)
1 cs vaníliás cukor
porcukor (ízlés szerint)
őrölt fahéj
5 dkg aszalt vörös áfonya
1 db tojás
2-3 dkg vaj
2 db babapiskóta
mandulaforgács







A felezett őszibarackot szedjük ki a befőttléből, majd alaposan csepegtessük le.

A sütőformát kenjük ki a vajjal, majd morzsoljuk rá a babapiskótát. Ezután helyezzük egymásmellé a felezett, lecsepegtetett őszibarackokat.

A ricottát (v. túrót) keverjük alaposan össze ízlés szerint porcukorral, a vaníliás cukorral, az egész tojással, a darált mogyoróval, (v. dióval) az aszalt áfonyával, az őrölt fahéjjal, majd nagyobb lyukú reszelőn, reszeljük hozzá a fehér csokoládét. Ezután szintén keverjük össze, és kanalazzuk bele, majd rá az őszibarackokra. Végül szórjuk meg a tetejét mandulaforgáccsal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 20-25 percig. (én légkeverésnél 160 fokon sütöttem)
A sütőből kivéve hagyjuk langyosra hűlni.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral és úgy kínáljuk. Ízlés szerint vaníliafagylatot is kanalazhatunk mellé, mert elrontani biztosan nem fogja.

2 megjegyzés:

  1. Gizuska!
    Remélem,jókívánságaim eltaláltak Hozzád.
    Szeretném kikérni a véleményedet:ez a csőben sült gombóc igen szimpatikus nekem,de az a fixa ideám,hogy nem egy tálban,hanem réteskosárkában egyenként sütném meg.Mit szólsz hozzá?Köszi,puszillak. Zsóka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsóka!
      Köszönöm a jókívánságaidat!!! Jó ötletnek tartom, hogy külön süssed meg a töltött barackot, de én a réteslapok helyett, inkább leves tésztából készítenék kosárkát és abban sütném meg. A réteslapok szerintem túl gyorsan sülnének, és annyi idő kevés lenne a tölteléknek.
      Kérlek írd majd meg, hogy milyenre sikerült. Puszillak Gizi

      Törlés