2013. augusztus 10., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tejszínes-mustáros sertésszelet bulgurral.



Végre kicsit fellélegezhetünk, mert igaz nagy viharral, de megérkezett az annyira áhított lehűlés. Így aztán a hétvégén nyugodtan készülhet az ebéd kint a kertben bográcsban, grillen, vagy éppen bent a sütőben. Én a sütőt választottam, és tejszínes-mustáros hússzeleteket sütöttem. Tálaláskor barna bulgurral kínáltam, mely nagyon jól illett ehhez a finom, szaftos húshoz. Természetesen ízlés szerint rizst, krumplipürét stb....... is készíthetünk köretnek.






Hozzávalók:

6 szelet karaj
1 ek olívaolaj
5 dkg vaj
2 dl tejszín
2 dl fehérbor
2 dl víz
1 ek dijoni mustár
1 ek sűrített paradicsom
kukoricaliszt
őrölt bors
szerecsendió
majoranna
kakukkfű

A hússzeleteket klopfoljuk ki, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és hagyjuk egy kicsit állni.

Egy serpenyőbe melegítsük fel az olívaolajat és a vajat, majd helyezzük bele az előzőleg kukoricalisztbe beleforgatott hússzeleteket.
Ezután süssük a hússzeletek mindkét oldalát szép pirosra, majd szedjük ki a zsiradékból, és helyezzük egymásmellé egy tepsibe.

A visszamaradt zsiradékot öntsük fel a borral és a vízzel, majd tegyük bele a mustárt, a sűrített paradicsomot, és keverjük alaposan össze. Ezután ízlés szerint fűszerezzük, majd kevergetve forraljuk ki. Végül öntsük hozzá a tejszínt, és keverjük simára, majd vegyük le a tűzről, és öntsük rá a hússzeletekre.

A tepsit fedjük le fóliával, majd helyezzük be előmelegített sütőbe. Kb. 45 perc alatt pároljuk puhára a húst. (ezalatt az idő alatt a hús vaj puha lesz a szaft pedig szépen besűrűsödik)

Tálaláskor ízlés szerinti köretet kínáljunk a szaftos hússzelethez. Én barna bulgurral tálaltam, ami nagyon jól illet a húshoz.

1 megjegyzés: