2012. október 6., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Burgundi marharagu.



Egy olyan receptet hoztam a hétvégére, melynek az elkészítéséhez bizony jó néhány órára szükségünk van mire elkészül, és feltudjuk tálalni. Viszont a végeredmény mindenkit kárpótolni fog az eltelt órákért, mert nagyon finom. Már nagyon régen szerettem volna burgundi marharagut főzni, de valahogy eddig úgy tekintettem rá mint egy mumusra, és féltem nekiállni. Azt persze nem tudom megmondani hogy miért, mert valójában nem egy nagy ördöngösség. A napokban a hentesnél nagyon szép marhahús kínálta magát, és én nem tudtam ellenállni neki. Így aztán nem is halogattam tovább, és végre elkészült ez a finom ragu. Húst daraboltam, zöldségeket pucoltam, elősütöttem, kevertem és kavartam, végül pedig mindent egy jénaiba öntöttem, (állítólag csakis vastagfalú edényben működik, de én ezt megcáfolnám, mert jól lefedett jénaiba is nagyon finom lett) és már mehetett is több órára a sütőbe. Néha rákukkantottam, és megelégedetten néztem milyen szépen alakul az ebédünk. Közben pedig elkészítettem a krumplipürét, és azzal tálaltam. A hús olyan puhára megfőtt, hogy szinte szétolvadt a szánkba, az íze pedig a zöldségeknek, és a fűszerezésnek köszönhetően isteni finom volt.






Hozzávalók:

1 kg marhacomb
15 dkg szalonna
2 db sárgarépa
1 db petrezselyem
1 db zeller
2 db vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 db paradicsom (v. 1 ek paradicsompüré)
5 dl vörösbor
3 dl marhahúsleves
2-3 db  babérlevél
kakukkfű
5-6 db szemes bors
3-4 db borókabogyó
őrölt bors
liszt
2-3 ek olívaolaj


A húst vágjuk fel nagyobb kockákra, majd szórjuk meg sóval, és őrölt borssal. Ezután szórjuk meg liszttel, és alaposan forgassuk össze.

Egy serpenyőbe öntsük bele az olajat,  tegyünk bele néhány kocka húst, és süssük elő, majd a maradék húskockákkal is így járjunk el.

A visszamaradt zsiradékba süssük ki a felkockázott szalonnát, majd adjuk hozzá a megtisztított, és vastagabb karikákra felvágott zöldségeket, és pár percig pirítsuk.

Ezután szórjuk rá az apróra felvágott fokhagymát, majd tegyük bele az elősütött húst, a negyedekbe vágott vöröshagymát, és a feldarabolt paradicsomot (v. paradicsompürét). Végül öntsük fel a borral, és a marhahúslevessel, majd ízlés szerint sózzuk, és szórjuk meg a fűszerekkel.
Egy jénaitálba öntsük bele az előkészített ragut, majd fedjük le.

Melegítsük elő a sütőt, majd helyezzük be a lefedett jénaitálat, és alacsony hőmérsékleten kb. 3 óra alatt pároljuk puhára. Közben azért többször nézzünk rá, és ha szükséges pótoljuk a folyadékot.(ezalatt az idő alatt a hús és a zöldségek megpuhulnak, és a szaft szépen besűrűsödik)

Tálaláskor a ragu mellé kínálhatunk krumplipürét, vagy puha kenyérszeleteket. Én krumplipürével tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Hallottam már róla, de még sosem kóstoltam. Nagyon finom lehet, mert a marha nemes húsából való...Hm..., máris megéheztem!

    VálaszTörlés
  2. Egy igazi őszi, és téli finomság. Imádom a marha ragut, amit én is szoktam főzni, de már régóta nem főztem. Guszta, és kimondottan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!

    Sokáig halogattam, de örülök hogy végre rászántam magam, mert nagyon finom.

    Kriszti!
    Nálad is biztosan szeretnék a fiúk, érdemes kipróbálni.:)

    VálaszTörlés