2012. október 7., vasárnap

Othello szőlőzselés pohárkrém.



Ebéd utáni desszertnek egy remek pohárkrémet készítettem, az utolsó néhány fürt othello szőlőből.(természetesen ízlés szerint másfajta szőlővel is elkészíthetjük) A szőlőt leturmixoltam, majd pár perc főzés után, egy szűrőn átpasszíroztam, hogy a magok, és a héj, ne kerüljenek bele a zselébe. Végül pedig fahéjjal, mézzel, vaníliás cukorral  ízesítettem, és kukoricakeményítővel besűrítettem (zselésítettem). A pohárba kanalazott, és teljesen kihűlt szőlőzselét tálalás előtt mákos-mascarponés-habos krémmel koronáztam meg. A szőlő aromás íze a mézzel, és a mascarponekrém a ropogós mákszemekkel annyira finom volt, hogy egyszerűen nem lehetett abbahagyni a kanalazgatását.







Hozzávalók 4-6 pohárhoz:


1 kg othello szőlő
méz (v. cukor)
őrölt fahéj
1 cs vaníliás cukor
2 ek kukoricakeményítő

25 dkg mascarpone
1-2 dl  Hulala (v. habtejszín)
porcukor
1 cs vaníliás cukor
őrölt fahéj
2-3 ek mák



A szőlőt szemezzük le, majd turmixoljuk össze. Ezután öntsük egy serpenyőbe, és főzzük pár percig, majd egy szitán passzírozzuk át, hogy a magok, és a héj, ne kerüljenek bele a zselébe.

A leszűrt szőlőlevet öntsük vissza a serpenyőbe, majd ízlés szerint ízesítsük mézzel (v. cukorral), őrölt fahéjjal, és a vaníliás cukorral. Ezután tegyük vissza a tűzre, és főzzük pár percig.

A kukoricakeményítőt keverjük simára egy kevéske vízzel, majd állandó keverés mellett öntsük hozzá a szőlőléhez. Eztán állandó keverés mellett sűrítsük be, majd vegyük le a tűzről, és öntsük bele a poharakba. Végül hagyjuk teljesen kihűlni.

 A mákot tegyük egy teflon serpenyőbe, majd 1-2 perc alatt, állandó keverés mellett, alacsony hőfokon pirítsuk meg.(vigyázzunk nehogy megégjen!!!!!) Ezután a megpörkölt mákot öntsük ki egy tányérba, és hagyjuk teljesen kihűlni.

A mascarponét keverjük simára ízlés szerinti mennyiségű porcukorral, a vaníliás cukorral, és a fahéjjal.

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük kemény habbá, majd apránként, óvatosan, keverjük hozzá a mascarponekrémhez.
Keverés közben szórjuk hozzá a megpörkölt mákot is.

A poharakban lévő teljesen kihűlt, szőlőzselére kanalazzuk rá a mákos-mascarponés-habot, majd díszítsük a tetejét félbevágott szőlőszemekkel.

Az elkészült pohárkrémet tálalhatjuk azonnal, vagy pár órára betehetjük a hűtőbe, hogy kellően lehűljön, és az ízek jobban összeérjenek.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Az egyik kedvenc szőlőm.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen vendég lettem volna nálad egy pohár szőlőzselére! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Szeretem ennek a szőlőnek az ízét, nagyon kíváncsi lennék a desszertedre! Jól mutat, egy pohárka lecsúszhatna ide!

    VálaszTörlés
  4. Gizike, micsoda különleges finom desszert ez a szőlős pohár krém. Nagyon szép az összeálitása is. Trollanyu Erzsinél láttalak hogy kommentáltál, én is ugyszintén, te utánad!...már nem láttalak nálam egy-pár napja, örvendek hogy ilyen finomságokat készitesz a hétvégére! Puszillak

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem, hogy őt mindenképpen ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!

    Nagyon szeretem az othello szőlőt én is, és ez a pohárkrém igazi finomság. Már a szőlőzselés része is fincsi, na de a mascarponekrém a ropogós mákkal isteni finom. Más szőlővel is biztosan finom lenne, de idén már lekéstem a róla hogy kipróbáljam. Jövőre előbb észbe kapok majd.:)

    VálaszTörlés