2011. február 8., kedd

Vajretek saláta.


A vajretket nagyon szeretem, de eddig soha nem gondoltam rá, hogy salátát készítsek belőle. Éppen a zöldségesnél tébláboltam, hogy fejes salátát vagy éppen uborkát vegyek, amikor megláttam a vajretket. Olyan szép friss volt, hogy rögtön arra az elhatározásra jutottam, hogy retekből készítek salátát. Vettem még kaliforniai paprikát is, így nem csak szép színes, de nagyon finom is lett a saláta.


2 db vajretek
1 db kaliforniai paprika
1 citrom leve
2-3 ek méz

olívaolaj
2-3 ek víz
őrölt bors

A retket lereszelni, majd kicsit megsózni és állni hagyni.
A paprikát ízlés szerint felkockázni.
A citromlevet összekeverni a mézzel, a vízzel, őrölt fehérborssal, és az olívaolajjal. (aki édesebben szereti, tehet hozzá egy pici cukrot is)

A reteknek a levét gyengén kinyom, majd beletenni az előzőleg jól kikevert öntetbe.
Ezután hozzáadni az apróra felkockázott paprikát, majd jól összekeverni. Tetejét frissen őrölt borssal megszórni.
1-2 órát állni hagyni, hogy az ízek jól összeérjenek.
Tálaláskor sültek mellé kínálni.

10 megjegyzés:

  1. Giza,nagyon finom fitnesz salit készítettél,finom és egészséges:-)

    VálaszTörlés
  2. Szép színes ez a sali! Kérek én is egy tányérral, sült nélkül!

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem ilyen formában a vajretket, biztos fincsa :) Bár én inkább paradicsomot tennék a sajátomba, azt jobban szeretem, mint a paprikát :)

    VálaszTörlés
  4. Fitnesz ide, vagy oda - Hozom a kacsazsíros kenyerem mellé :)

    VálaszTörlés
  5. Ditta!
    Neked is ajánlom, mert tényleg fincsi, fitnesz sali.:))

    VálaszTörlés
  6. Juci!
    Már küldöm is!!! Én is annyit kóstolgattam, hogy a húsmellé alig maradt..)

    VálaszTörlés
  7. Araniel!
    Nosza, rajta próbáld ki paradicsommal, szerintem úgy is biztosan finom. Nekem éppen paprika volt itthon.:))

    VálaszTörlés
  8. Viki!
    Kérlek hozzál nekem is kacsazsíros kenyeret!!!! Azzal is isteni lehet.:)

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    :)) én ritkán csinálok, pedig szeretjük.

    VálaszTörlés