2011. február 13., vasárnap

Narancsos kacsasült.





A hétvégi ebéd tervezgetése közben, eszembe jutott, hogy van még egy kacsa a fagyasztóba. Így már csak azon agyaltam, milyen formába készítsem el. Szeretjük a hagyományos módon megsütve, viszont most szerettem volna számunkra kicsit különlegesebb módon elkészíteni. Végül a narancsos változat mellett döntöttem, és bizony jól tettem, mert nagyon-nagyon finom lett. Tegnap feldaraboltam a kacsát és a zsírosabb bőrös részét lefejtettem és kisütöttem, majd ezt a kacsazsírt befűszereztem, és azzal pácoltam be a sütésre szánt részeket. Sütés előtt narancslevet csavartam rá, majd édes fehérbor társaságában párolódott. Sütési idő vége felé, mellétettem a feldarabolt narancsot, és így sütöttem készre. A fennmaradó szaftból kiszedtem a megsült húst és a narancsot, majd leszedve a tetejéről a zsírt, a szaftot kicsit besűrítettem. Tálaláskor ezzel a szafttal locsoltam meg a húst. Köretként tejszínes sült sárgarépát kínáltam mellé, és bizony az ízek nagyon jól illettek egymáshoz. Mindenkinek bátran merem ajánlani ezt a narancsos kacsa receptet, ha valami más, különleges ízvilágra vágyik nem pedig a hagyományos kacsasültre.





Hozzávalók:


kacsacomb (kicsi és nagy)
5 db narancs
1-1,5 dl édes fehérbor
kacsazsír

rozmaring
kakukkfű
őrölt fehérbors
3 szem borókabogyó
4-5 db szegfűszeg
1 tk keményítő
méz

Az egész kacsát feldarabolni, majd a zsírosabb bőrös részeket lefejteni és egy serpenyőbe pici vizet aláöntve kisütni. (így finom kacsatöpörtyűt és zsírt kapunk)

A sütésre szánt részeket besózni, majd az elkészített pácba jól beleforgatni és párórát állni hagyni. (én este pácoltam be és egész éjjel a hűtőben pihent)


Pác készítése:

A kisült zsírt hagyni kihűlni, majd ízlés szerint kakukkfűvel, rozmaringgal, őrölt fehérborssal jól összekeverni.
A besózott húst, jól beleforgatni, majd lefedve párórát pihentetni.

Egy tepsibe egymás mellé helyezni a bepácolt húst, majd rányomni két narancs levét és aláönteni a bort. Beletenni a szegfűszeget és az összenyomott borókabogyót. Ezután a tepsi tetejét alufóliával lefedni.

Előmelegített sütőbe, közepes lángon kb. másfél óra alatt puhára párolni.
Ekkor levenni a fóliát, majd a hús mellé tenni a feldarabolt narancsokat. (a narancsokat éles késsel meghámozni, úgy hogy a fehér részéből szinte semmi ne maradjon rajta)
A húst olvasztott mézzel vékonyan megkenni, majd visszahelyezni a sütőbe és szép pirosra sütni.

Amikor a hús már szép piros és a narancs is kellően megpárolódott, kivenni a sütőből és kiszedni a zsíros szaftból. Fóliával lefedni és melegen tartani.

A visszamaradt szaftról óvatosan leszedni a zsírt.
Egy tk keményítőt simára keverni egy pici vízzel, majd a szaftot visszatenni a tűzre, beleönteni a keményítőt és állandó kevergetés mellett kicsit besűríteni.

Tálaláskor tányérra helyezni a húst és a narancsot, majd besűrített szafttal meglocsolni. Köretként kínálhatunk mellé krumplipürét, vagy tejszínben sült sárgarépát.

22 megjegyzés:

  1. Gizus,ez valami mennyei lehetett,az a szaft rajta ahogy megnéztem,meg az a comb,hmmmm,nem semmi,na legközelebb ha készítek kacsát így fogom elkészíteni az már biztos!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!
    Én azt mondtam többet nem sütök kacsát, mert a felére sül össze:-)

    VálaszTörlés
  3. Én is gondolkodtam valami hasonlón, köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Biztos nagyon finom.

    VálaszTörlés
  5. Kacsa narancssárga néz ki!
    Üdvözletét és csókok,
    Maya

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép - és biztos nagyon fincsi is - a kacsád. És tetszik a "felhívásod" is a "szavakat a díjak helyett"! Lehet, (sőt biztos), hogy néhány kedves szó legalább akkora - ha nem nagyobb - dicséret, mint egy díj. És az ember úgy örülhet neki, hogy nincs vele annyi "feladat". (Nekem napokba telt, mire a továbbítást meg tudtam csinálni, bár lehet, hogy csak én vagyok nagyon ügyetlen!) A kacsára visszatérve: ez megint nagyon jó recept!! Csak gratulálni tudok, hogy ilyen fantasztikus dolgokat találsz ki! Üdv.: Mari

    VálaszTörlés
  7. Fél olvasásnál abba kellett, hogy hagyjam. Összefutott a nyál a számban. Elő kell szednem a sült kacsacombokat a zsírból s kicsit átformálni narancsosra :)
    Jaj! nagyon gyönyörűűűűűű !!!!! Gizus Te leszel az oka, ha az éjjel korgógyomorral fogok aludni :))

    VálaszTörlés
  8. Hű de guszta! Jó kis ünnepi recept lehet ez mai vacsira :)

    VálaszTörlés
  9. Most ezt muszáj volt elkövetni, csorog a nyálam :)))

    VálaszTörlés
  10. Ditta!
    Bizony mennyei volt, legalábbis nekünk nagyon ízlett. Érdemes kipróbálni, kicsit feldobja a megszokott sült kacsát. Kíváncsian várom, neked is ízlik-e majd.:)

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye!
    Köszönöm!! Bizony jól összetud menni a sütés közben, de néha azért csak-csak rászánom magam én is. Viszont így feldarabolva, talán kevésbé esett össze a hús.:)

    VálaszTörlés
  12. Kati!
    ne gondolkodj tovább, inkább cselekedj!! Meglátod megéri.:)

    VálaszTörlés
  13. Terike!
    Köszönöm!!! Valóban nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  14. Mónika!
    Bizony az volt, fincsi!!:)

    VálaszTörlés
  15. Danke Maya!

    Vielen Dank, daß du vorbeischauen.

    Grüße und küsse!!!

    Gizi

    VálaszTörlés
  16. Mária!
    Nagyon köszönöm a kedves szavaidat. Látod az ilyen visszajelzésekért már megérte elkezdeni a blogírást. A kacsa isteni finom, bátran merem ajánlani.

    Tudod nekem is napokba telik mire a végére érek egy-egy küldözgetésnek. Lassan már teljesen értelmét vesztik ezek a játékok, díjak. Egy komment szerintem többet ér, és abból látni hogy kik járnak hozzánk rendszeresen, és nemcsak éppen akkor kukkantanak be.:)

    VálaszTörlés
  17. Viki!
    Csakis reménykedni tudok benne, hogy gyomorkorgás nélkül telt az éjszakád!!!:))
    Kíváncsian várom, neked ízlett-e így a kacsacomb.

    VálaszTörlés
  18. Colors in...!!
    Köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés
  19. Bianka!
    Muszájnak nem volt muszáj, de olyan finom volt. Tessék megcsinálni, és akkor majd én megyek epekedni hozzád.:))))

    VálaszTörlés
  20. Ami!
    Köszi!! Köszi!! Köszi!!:)

    VálaszTörlés