2010. július 20., kedd

Túrókrémes brownie málnaöntettel.


Chef Vikinél láttam meg ezt a receptet, és mivel mindketten csokoládé őrültek vagyunk semmiképpen nem hagyhattam ki. Igaz én a tetejét nem csokoládéval öntöttem le, mert szerencsére megint volt egy adag málnám és abból készítettem hozzá öntetet. Ez persze semmit nem változtatott az élvezeti értékén, sőt szerintem a kissé savanykásabb málnás íz, nagyon is illett hozzá. Csokoládéval leöntve is isteni lehetett, az a változat Vikinél szemrevételezhető!!!! Mindenkinek csakis ajánlani tudom, aki vállalkozik ebben a melegben a sütkérezésre. Engem még az időjárás eme viszontagságossága sem tudd eltéríteni a konyha melegétől.:)) Végül a végeredmény kárpótol minden csepp verejtékért.

Tésztához valók:

12 dk liszt
1 tk sütőpor
2 db tojás
18 dk porcukor
10 dk margarin
3 ek kakaó


A margarint és a kakaót lassú tűzön összeolvasztani, majd hagyni langyosra hűlni.
A két egész tojást és a porcukrot fehéredésig keverni, majd először hozzáadni a margarinos-kakaós keveréket, végül pedig a sütőporral elkevert lisztet.

Túrókrém hozzávalói:

25 dk túró
5 dk porcukor
2 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj


Egy tálba tenni a túrót és hozzáadni a cukrot, a reszelt citromhéjat, majd robotgéppel jól kikeverni.

Egy 22 cm-es tortaforma alját kibélelni sütőpapírral, majd a tésztának a felét beleönteni, és óvatosan elkenni rajta.
A tetejére kanalazni a túrókrémet és kicsit elegyengetni rajta. (óvatosan mert können feljön a túró, én vizes kanállal simítottam el)
Végül szintén rákanalazni a megmaradt tésztát és óvatosan elegyengetni.

Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 20-25 perc alatt készre sütni.(én légkeverésnél 150 fokon, 20 percig sütöttem)
Én a formában hagytam teljesen kihűlni, Viki viszont rácsra téve hűtötte. Mindkét változat kipróbált, és bevált.
Ha kihűlt a tetejét olvasztott csokoládéval bevonni. Én csokoládé helyett málnaöntet készítettem hozzá.

Málnaöntet:

30 málna
cukor
1 db vaníliás cukor
pici fahéj
1/2 ek keményítő
pici víz

Egy edénybe tenni a málnát, az ízlés szerinti mennyiségű cukrot, a vaníliás cukrot és egy pici fahajat, majd lassú tűzön párpercig főzni.
Ezután szűrőn átpaszirozni, hogy a magok ne kerüljenek bele az öntetbe.
A keményítőt simára keverni egy pici vízzel, majd a málnát visszatenni a tűzre, és állandó keverés mellett hozzáadni a keményítőt. Kicsit összerotyantani és kihűteni.
Tálaláskor a tortaszelet tetejére csorgatni a málnás öntetet.

12 megjegyzés:

  1. Málnávaaaaaaaaaaaaaaaal... Anyám borogass!!!

    Fantasztikus ötlet :-)

    Málnát akaroooooook!!! :-DD

    VálaszTörlés
  2. Kérekszépen ^_^
    Nálunk kezd leérni a málna, szóval most már csak csipegetésre alkalmas. Bár idén amúgy is kevesebb volt, mint tavaly.

    VálaszTörlés
  3. jaj ez valami mennyei, most ebéd utánra kérhetek egy szeletkével

    VálaszTörlés
  4. Tulajdonképpen,én már nem is tudok szólni,csak meghajolni!!!!!puszi.

    VálaszTörlés
  5. Szeretem, szeretem, szeretem!!!

    VálaszTörlés
  6. Viki!
    Ha meglátogatsz, "borogatás" helyett málnát adok!!!!:)))
    Rengeteget terem, minden másnap leszed legalább fél kilót, és egyre nagyobb szemek vannak rajta.
    Nagyon finom lett az öntettel, de azért majd csokival is megcsinálom. Tudod csokoládéból soha nem lehet eleget enni.:)))

    VálaszTörlés
  7. Araniel!
    Fogalmam nincs milyen fajta, de rengeteg van még rajta, csak azt sajnálom hogy hamarosan elutazunk és ott fog lepotyogni.:(

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Az ebédidőt már lekéstem, de szívesen küldök belőle most.

    VálaszTörlés
  9. Réka!
    Természetesen, már neked is postázok egy szeletkét.:)

    VálaszTörlés
  10. Melli!
    Nagyon köszönöm!!Puszi:)

    VálaszTörlés
  11. Juci!
    Én is, én is, de azért küldök neked is!!!:))

    VálaszTörlés