2010. július 1., csütörtök

Sült vaníliafagylalt.



Ebben a nagy melegben csakis valami hűsítő finomságra vágytam. Nemrégiben láttam a Tv-paprikán a sült fagylalt készítését. Már korábban is találkoztam vele, de ott a sütőbe kellett megsütni, na én erre ma nemszívesen vállalkoztam volna. A mostani adásban pedig egyszerűen csak egy kézi melegítővel karamellizálták rá a habot. Hurrá, gondoltam ezt a módszert pont ilyen meleg napokra találták ki. Mivel nekem is van ilyen kis kézi szerkentyűm, így a kivitelezés sem okozott gondot. A piskóta alap helyett, én most babapiskótát használtam, melyet meglocsoltam egy kis mandula aromával ízesített vízzel. A fagyasztóba csücsült egy doboz vaníliafagyi, és 3 tojásfehérje, így minden adott volt, így gyorsan hozzá is láttam. Nagyon finom lett a végeredmény, kívül a karamelles tojáshab, belül a hideg fagyi, és az alján a mandulás ízesítésű piskótás alap remekül kiegészítették egymást. Gyorsan elkészíthető, és rögtön el is kell fogyasztani mielőtt a fagyi elolvadna. Mindenkinek csakis ajánlani tudom ebben a nagy melegben.







 Hozzávalók:

4 db babapiskóta
1/2 ek mandulaaroma
4-5 ek víz
10 gombóc fagyi
3 tojásfehérje
10 dkg porcukor

Egy tányérra egymásmellé tenni a babapiskótákat.
A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verni.
A vizet és a mandulaaromát összekeverni, és ezzel a keverékkel meglocsolni a piskótát.
A fagyit a piskóta tetejére tornyozni, majd rákanalazni a keményre vert tojásfehérjét úgy, hogy mindenhol jó vastagon befedje.

Kézi perzselő segítségével szép barnára sütni a habot. (ne legyen túl nagy a láng mert akkor megég!!)
Rögtön el kell fogyasztani, mert különben a fagyi elolvad!!!!!! Nagyon finom!!!!!

13 megjegyzés:

  1. Hát ez fantasztikus!
    Nem is hallottam még ilyet :)
    Nagyon szép is!

    VálaszTörlés
  2. Úr isten fantasztikusan néz ki! Mindig szemeztem a sült fagyival... kif ogom majd próbálni, csak ilyen sütőpisztolyt kell majd szerezni, mert nagy sütésre most én sem vállalkozok!

    VálaszTörlés
  3. Ez valami csoda jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Andi/cuki!
    Kösszi, és milyen finom!!!!:)))

    VálaszTörlés
  5. Livi!
    Köszönöm!! Én már régen láttam, csak akkor sütőben készült és kicsit kétkedtem hogy milyen lesz.:)

    VálaszTörlés
  6. Pocak Panna!
    Köszönöm!!! Feltétlen csináld meg, nagyon egyszerű és isteni finom!!!! Én nagyon szeretem a kis perzselőmet és sokat használom, megéri a befektetést.:)

    VálaszTörlés
  7. Gizike,hát nem semmi az igaz!!!!és a többi is amit nem láttam,most ebben a pár napban!!!
    puszil Melli.

    VálaszTörlés
  8. Ez igen, fantasztikus. Már láttam, de enni még nem ettem. Mindig csodáltam, hogy marad egyben :)

    VálaszTörlés
  9. Melli!
    Köszönöm!!! Válogathatsz kedvedre, pl. ezt a fagyit még sütni sem kell.:)

    VálaszTörlés
  10. Bianka!
    Köszönöm!!! Egy kicsit sem folyt meg, a tojáshab teljesen összefogta. Nagyon finom, csakis ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  11. Sziranszki!
    Köszönöm!! Nagyon hasznos kis segítség a konyhába. Én még a baromfit is ezzel perzselem meg egy kicsit, hogy ne maradjon rajta még egy pihe se.:))

    VálaszTörlés