2010. március 3., szerda

Csokoládészuflé


A torkos csütörtökön Viki készítette el ezt a finomságot. Mivel én is csokiimádó vagyok, vele együtt, már akkor tudtam, hogy hamarosan nálunk is sorra kerül. Idáig halogattam, de a tegnapi vacsoracsatában is ez volt a desszert, (igaz ott "dobozos" Francia finomság) így nem bírtam tovább. Fél óra leforgása alatt elkészült és be is kanalaztuk. Na ez bizony gyorsan ment, és olyan, de olyan finom volt!!!! Most elégedetten megosztom mindenkivel ezt a receptet, hátha valaki kedvet kap hozzá, és gyorsan elkészíti. Én még megbolondítottam egy kis narancshéjjal, amitől egy kis gyümölcsös beütést is kapott.

10 dk csokoládé (én 65%-ost vettem)
5 dk vaj
2 db tojás
1 nagy ek porcukor
1 ek kakaó
1/2 ek liszt
1 cs vaníliás cukor
késhegynyi fahéj
reszelt narancshéj

Forma kenéséhez:
vaj
kakaó

Egy tálba beletördelni a csokoládét és hozzá adni a vajat, majd mikróban felolvasztani.
Simára keverni, és hozzá adni külön-külön a többi hozzávalót és mindegyikkel simára keverni. Utoljára keverni bele a két egész tojást.

A formákat kikenni vajjal, és megszórni kakaóval.( én szilikonos muffin formába tettem, de azt is kikentem és megszórtam kakaóval. 4 db lett belőle)
Végül a kikent formába belekanalazni.

Előmelegített sütőben, magas hőfokon, kb. 8 percig sütni. Ha már kezd a teteje megrepedezni, kivenni a sütőből.(én légkeverésnél 180 fokon sütöttem 9 percig, de a 8 perc is elég lett volna)
Sütőből kivéve, rögtön tányérra fordítani, és már lehet is kanalazni.

16 megjegyzés:

  1. Hogy Te miket nem tudsz:)Csak ámulok és bámulok....:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ínycsiklandozó:),ki kell próbálnom...csak azt nem tudom,milyen formába tegyem?nekem csak 12-es muffinsütőm van :(

    VálaszTörlés
  3. Nagy álmom a szufléforma... és annyira guszta a csokiszufléd!

    VálaszTörlés
  4. Niki!
    Ezt te is tudni fogod, próbáld csak ki!!! Nagyon egyszerű és pár perc elég neki a sütőben.:)

    VálaszTörlés
  5. andi!
    Köszönöm! Nekem 6-os muffin formám van, és 4-be töltöttem, a többi üresen maradt. Szerintem nyugodtan süssed abban. :)

    VálaszTörlés
  6. Ami!
    Nekem is az az álmom, de nem is tudom miért nem vettem még. Lehet már nem is fogok, mert így is szuperül megsül, és gond nélkül kijön a formából.:)

    VálaszTörlés
  7. Már én is szóltam a jézuskának szuflé formáért könyörögve, remélem hamarabb hozza azért!
    Annyira kipróbálnám már.
    Nagyon guszta!
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  8. Az elkárhozáshoz vezető út csokoládéval van kikövezve :-DDD Jelen esetben csokiszufléval!

    Gyönyörű lett, gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  9. Ja, a formákhoz! Egyszerű kompótostálkában sütöttem őket, üvegtálkák, semmi gond nem volt velük!

    VálaszTörlés
  10. Jézus, fogyózom, ne kísérts!!!! És kukkants be hozzám.

    VálaszTörlés
  11. Hát igen, ez csúcs! Minden ami az életben jó, az vagy hizlal, vagy erkölcstelen! :))

    Egyébként ahányszor a kezembe fogtam az üzletben a szufléformákat, mindig szépen vissza is raktam a polcra. Azzal a felkiáltással,hogy "-ugyan mikor fogok én szuflét csinálni? "
    Na, most már tuti,hogy legközelebb nem rakom vissza!

    VálaszTörlés
  12. Andi!
    Köszönöm!! Idáig én is venni akartam, de mivel megoldható anélkül is, már nem találom fontosnak. Persze lehet abban még jobb lett volna, vagy kitudja?:)De neked szorítok azért, hogy minél előbb meghallja a kérésed!!

    VálaszTörlés
  13. Viki!
    Lehet hogy el is kárhozok, mivel nem tudok a csokinak ellen állni, de akkor ha lehet ez csoki által történjen!!!:)))

    Olvastam nálad, hogy te kompótostálba sütötted, ezért gondoltam, hogy a muffin forma is jó lesz hozzá.:)

    VálaszTörlés
  14. Lori!
    Akkor te csak becsukott szemmel nézheted, és eheted, úgy nem hizlal!!!:))

    Megyek és benézek hozzád!!

    VálaszTörlés
  15. szemirámisz!
    Látom te is a csokiimádók táborába tartozol!!! Feltétlen készítsed el, isteni finom!!!:)

    VálaszTörlés
  16. Emlékeztem,hogy neked van csokiszuflé recepted,most le is írtam,majd meg kell csinálnom!!! :)

    VálaszTörlés