2010. március 17., szerda

Egyszerű zöldségleves


Ez a leves valóban nagyon egyszerű. Épp úgy a hozzávalókat tekintve, mint az elkészítését. Az anyukám főzött annak idején elég gyakran, és nem mondhatnám, hogy a kedvenc leveseim között szerepelt volna. Most valahogy mégis, már napok óta az motoszkál a fejemben, hogy nekem is el kell készítenem. Így nem is halogattam tovább, ma meg is főztem ebédre. Gyors, egyszerű és nagyon finom!!! Igen, kijelenthetem hogy nagyon finom. Nem is tudom miért nem rajongtam érte régen?? Egy biztos, többet nem várok ilyen sokáig, mert gyakrabban az asztalra kerül majd. Főleg ha már a kertemből szedett, friss zöldségekből készíthetem el.

2 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem gyökér
1/2 zeller
15 dk zöldborsó
1 tk liszt

őrölt feketebors
2 db húsleveskocka
pirospaprika
1 marék rizs
olívaolaj

A zöldségeket megtisztítani, majd felkockázni.
Egy edénybe az olajat elkezdeni felmelegíteni, majd rátenni a zöldségeket és elkezdeni párolni. Pár perc párolás után, ízlés szerint fűszerezni, majd megszórni a liszttel és kicsit együtt pirítani. Végül megszórni egy pici pirospaprikával, és felönteni annyi vízzel, hogy jól ellepje. Kb. 20 percig főzni, majd hozzá adni a mirelit zöldborsót és a marék rizst. Addig főzni, míg a rizs teljesen megpuhul.
Tálaláskor a tetejét apróra vágott petrezselyemzölddel megszórni. (ettől nagyon finom lesz)

12 megjegyzés:

  1. Egy tányérkával...jó forrón,most nagyon jól esne.Egyébként is leveses vagyok:-DDD Nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Gizi. nagyon finomnak tűnk ez a leves.
    Szép estét neked is puszi
    Ja nézd meg majd mit írtam neked a blogomba, saját magamtól meg vagyok hatódva...:))

    VálaszTörlés
  3. Guszta, pont hétvégére kért a férjem zöldséglevest :)

    VálaszTörlés
  4. Igazi tavaszt hozó!!!Szépek a színei....

    VálaszTörlés
  5. Niki!
    Köszi!! Máris küldök egy tányérral jó forrón!!:))

    VálaszTörlés
  6. Réka!
    Valóban finom volt, próbáld ki te is.
    Még az este elolvastam amit írtál, és én is meghatódtam rajta!!!!

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Köszönöm!! Akkor nálatok is ez lesz a hétvégi leves? Majd megyek ebédre!!:)

    VálaszTörlés
  8. Andi!
    Már éppen ránk férne egy kis igazi tavasz, ami nem csak egykét napig tart!!:)

    VálaszTörlés