2021. április 14., szerda

Fish and chips.

 


 Fish and chips-et ugyan ettem már, de én még soha nem készítettem el itthon. Mivel a fagyasztóban van még pár csomag tengeri hal, így gondoltam a finom, és ízletes húsú Aranydurbincs éppen alkalmas lesz arra, hogy ropogósra sült tésztában készítsem el. A halfilét felcsíkoztam, majd rizsliszt és pizzaliszt keverékében, sörtésztában sütöttem ki. A hideg sörtészta pedig nagyon ropogósra sült a forró olajban.... mi pedig csak ettük, és ettük. A hal és sült krumpli mellé tartármártást készítettem, majd azzal tálaltam. 

A tengeri Aranydurbincsot pedig kedves barátomnak Frane Palekának köszönhetem, aki Horvátországban a Cromaris-nál dolgozik, mely a világ egyik legnagyobb vállalata, amely a legkiválóbb minőségű tengeri halakat forgalmazza.

 

Friss Cromaris hal megvásárolható a Budaörsi Halpiacon (ott kérésedre a halból egy finom ételt el is készítenek). Friss halat a Metro-ban is lehet vásárolni, ha abból készítenél egy finom halételt. Másrészt, ha már megtisztított, csomagolt halat szeretnél vásárolni, melyet csak elő kell készíteni a főzéshez, akkor a Sparban, és az Aldiban is megtudod vásárolni.   

 


Hozzávalók:

4 db Aranydurbincs filé 

10 dkg rizsliszt

5 dkg pizzaliszt

1 db tojás (nagy)

1 kk só

2-3 dl világos sör (pl. Aranyfácán...)

1/2 cs sütőpor

3-4 dl étolaj a sütéshez 

kell még kb. 3 ek rizsliszt és 2 ek pizzaliszt keveréke a beleforgatáshoz



A sörtésztát előző este keverjük be, majd felhasználásig tegyük be a hűtőbe.

A kétféle lisztet keverjük össze a sóval, majd adjuk hozzá az egész tojás, és a sört, majd keverjük simára a tésztát. (palacsintatésztánál kicsit sűrűbb legyen)

Ezután egy fóliával fedjük le a tálat, majd tegyük be a hőtőbe.

A halfilét vágjuk fel ízlés szerinti csíkokra, majd sózzuk be, és tegyük félre egy fél órára hogy a só átjárja.

Az előzőleg elkészített sörtésztát közvetlenül felhasználás előtt vegyük ki a hűtőből, adjuk hozzá a sütőport, majd keverjük simára. (ha sűrű lenne a massza, akkor egy pici sört keverjünk hozzá)

Az étolajat öntsük egy serpenyőbe, és hevítsük fel.

Az előzőleg besózott halhúst forgassuk bele a rizsliszt és pizzaliszt keverékébe, majd alaposan forgassuk bele a sörtésztába.

Ezután óvatosan helyezzük bele a felhevített olajba, majd egy-egy kisebb kanál sörtésztát kanalazzunk mindegyik halszelet tetejére, és mindkét oldalát süssük szép pirosra, ropogósra. 

Amikor a halhús megsült, szedjük ki egy papírtörlőre hogy a felesleges zsiradékot felszívja.

Ameddig a hal sül, süssünk hozzá ízlés szerint hasábburgonyát, és készítsünk hozzá tartármártást.

 


Tálaláskor a fish and chips mellé külön kis tálkában kínáljuk a tartármártást. A rizsliszttel és pizzaliszttel készült hideg sörtészta nagyon finom, ropogósra sül.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebédetek volt! Szép gusztusosan tálaltad, nagyon jól néz ki. Én is szoktam néha sörtésztában kisütni halat, általában alaszkai tőkehal filét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin, nagyon köszönöm! Sörtésztában már sütöttem én is alaszkai tőkehal filé, és zöldségeket is, de ez a rizsliszt és pizzaliszt keverékével nagyon ropogósra sült. Legközelebb a csirkemellet is ilyen tésztában sütöm majd.

      Törlés