2024. április 26., péntek

Inteligens krémes pörkölt mákkal. (cukorbetegeknek)

 


Inteligens krémest már többször sütöttem, és nagyon szeretjük, (receptje erre a linkre kattintva található) de mákosan a napokban sütöttem meg először, de nem utoljára. Azzal kezdtem hogy a mákot először megpörköltem, mert gondoltam így csakis finomabb lesz majd a sütemény, és valóban nem csalódtam. A pörkölt mák, és a reszelt citromhéj íze jól érződik a süteményben. Valamiért sütés közben nem váltak úgy szét a rétegek mint a másik krémesnél, de az íze kárpótolt érte. Egyszerű, és szerintem elég gyorsan el is készül, így csakis ajánlani tudom mindenkinek, nemcsak cukorbetegeknek, hogy süssétek meg. Ízlés szerint búza finomliszttel, és cukorral is megsüthető.

 


Hozzávalók 20x30 cm-es tepsihez:

10 dkg mák

10 dkg rizsliszt 

4 db tojás (nagy)

15 dkg eritrit

10 dkg vaj

5 dl tej

1 tk vaníliaaroma

1 citrom reszelt héja

2 csipetnyi só



A mákot állandó kevergetés/rázogatás mellett kb. egy percig pörköljük, majd öntsük át egy tányérba és hűtsük ki. (vigyázzunk nehogy megégjen)

Amikor a pörkölt mák kihűlt, egy kevés eritrit hozzáadásával daráljuk le, reszeljük hozzá a citromhéjat, és tegyük félre.

A tojásokat válasszuk szét, majd a fehérjét egy csipet sóval verjük fel kemény habbá.

Az eritrithez adjuk hozzá a tojássárgát, a vaníliaaromát, egy csipet sót és keverjük simára.

Ezután keverjük hozzá a puha vajat, majd apránként adjuk hozzá a rizslisztet, a darált mákot, és szintén keverjük simára.

Ezután több részletben keverjük először hozzá a tejet, majd a keményre felvert tojáshabot is.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a masszát. (ízlés szerint a tepsit kizsírozhatjuk, és megszórhatjuk pl. zsemlemorzsával)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten kb. 35 perc alatt süssük készre (tűpróbáig). (Én légkeverésnél 170 fokon, 35 percig sütöttem.) 



Tálalás előtt szórjuk meg poreritrittel, majd ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. Nagyon finom, és könnyű sütemény, mely a pörkölt máktól és a citromhéjtól finom ízt kapott, de azért cukorbetegként csakis mértékkel fogyasszuk.

 

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet mákkal is ! Már az előző sima is csábított az elkészítésre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, nagyon köszönöm! A sima is nagyon finom volt, de a mákos is nagyon ízlik. Próbáld ki pl. fél adaggal, mert egymagadnak lehet sok lesz ekkora tepsivel.

      Törlés
  2. Nahát! Én nem vagyok oda az intelligens krémesért, viszont a mákért nagyon... talán így kellene próbát tennem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mákosan teljesen más, szerintem is tegyél egy próbát. :) A pörkölt mákkal nagyon finom, legalábbis nekünk ízlett.

      Törlés
  3. De jó ötlet mákkal, ki fogom próbálni ezt is, ahogy tavaly is megsütöttem amit nálad láttam, mikor először tetted fel az intelligens krémesedet. Az is ízlett az egész családnak! Ez is nagyon finom lehet, és nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm. Emlékszem rá hogy a másikat is megsütötted,.... ez is finom, szerintem egy próbát megint megér.

      Törlés
  4. Nagyon guszta, én azzal vagyok bajban, hogy a fiam lisztérzékeny, hogy a mák nagyon jó lenne, de rizslisztet tehetnék e hozzá, vagy kukorica lisztet és édesitő helyett cukrot? A mákot szereti a gyerek és ezért kattantam rá rögtön.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, és örülök hogy tetszik a receptem! Én is rizsliszttel sütöttem, a receptben is az szerepel. Kukoricaliszttel még nem próbáltam, de szerintem az is jó lenne hozzá. Édesítő helyett pedig nyugodtan használj hozzá cukrot. Esetleg kukoricaliszttel süssél egy fél adagot próbaképpen.

      Törlés
  5. Nagyon csábít a krémesed, már láttam az előzőt is. Ki kellene végre próbálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani, ne várakozzál sokáig a kipróbálással, mert nemcsak egyszerű sütemény, de nagyon finom mindkettő.

      Törlés