2020. október 3., szombat

Meggylekváros-túrós szelet.

 

 

A hétvégére valami nagyon egyszerű, és mivel a hűtőben árválkodott egy csomag túró, így túrós süteményt szerettem volna sütni. A napokban a Tante Fanny Csapata megajándékozott egy nagyobb csomaggal, melyben többféle tészta is volt, köztük pl. édes linzertészta is..... így a tésztával csakis annyi volt a dolgom, hogy tepsi méretűre nyújtsam, majd a papírral együtt a tepsibe lapogassam. A tésztát azután vastagon megkentem meggylekvárral, majd arra került a túrós töltelék. Az elkészült süteményt porcukorral megszórtam, felszeleteltem, és az első kockákat már el is fogyasztottuk. A tésztája finom, omlós, melyhez jól illik a savanykás meggylekvár a túrós töltelékkel...

 


Hozzávalók kb. 20x30 cm-es tepsihez:

1 csomag Tante Fanny édes linzertészta

4-5 ek meggylekvár (v. ízlés szerinti lekvár)

50 dkg túró

15 dkg porcukor

2 cs vaníliás cukor

1 citrom reszelt héja

2 db tojás 

1 cs vaníliás pudingpor (v. 1 ek étkezési keményítő)

 


A túrót villával kicsit törjük össze, majd adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, az egész tojásokat és keverjük alaposan össze.

Ezután adjuk hozzá a vaníliás pudingport (v. a keményítőt) majd szintén keverjük össze. (Én mindig adok hozzá pudingport, de ez ízlés dolga.)

A linzertésztát tekerjük ki, nyújtsuk tepsi méretűre, majd a papírral együtt helyezzük bele a tepsibe úgy, hogy a széleit is befedje.

Ezután egyenletesen kanalazzuk rá a lekvárt, majd szintén egyenletesen öntsük rá a túrós masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt süssük készre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 40 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.

 


Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg a süteményt porcukorral, majd szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. A tészta finom omlós, melyhez jól illik a kissé savanykás meggylekvár és az édes, túrós töltelék. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése