2017. december 18., hétfő

Mézeskalács torta.




Mézeskalács tortát már tavaly karácsonyra is szerettem volna sütni, viszont annyi betervezett recept várakozott, hogy bizony elmaradt. Gondoltam idén semmiképpen nem hagyom ki, a mézeskalács tészta (receptje itt található) pont jó lesz hozzá. A napokban csengettek, egy futár érkezett, és egy csomagot adott át, mely tele volt különböző Tante Fanny tésztákkal. Ezúton is szeretném megköszönni az ajándékcsomagot, és a kedves gesztust az egész Tante Fanny Csapatnak. Mivel a tészták között éppen volt egy csomag "Mézeskalács tészta" is, így nem volt kétséges hogy ebből a tésztából sütöm meg a tortalapokat. A tésztával nagyon könnyű volt dolgozni, az íze finom fűszeres, mint a házi mézeskalácstésztának, én nagyon elégedett voltam vele. Mivel semmi más dolgom nem volt mint, lisztezett felületen kinyújtani, majd pár perc alatt készre sütni, a krémet pedig egyszerűen csak kiverni, majd összeállítani a tortát, így bő fél óra alatt el is készült. Kezdő háziasszonyoknak, és kevés idővel rendelkezőknek bátran merem ajánlani a Tante Fanny tésztákat az ünnepi sütemények elkészítéséhez.





Hozzávalók 20 cm-es tortához:



A készen megvásárolható mézeskalács tésztát csomagoljuk ki, majd lisztezett felületen nyújtsuk ki vékonyra. 

Ezután vágjunk ki a tésztából három darab 20 cm-es kört. Én egy fedőt helyeztem rá, majd azt vágtam körbe, így kaptam két darab 20 cm-es tésztalapot. A maradék, leeső tésztát egymásra helyeztem úgy, hogy kissé fedjék egymást, majd abból vágtam ki a harmadik tésztalapot.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd helyezzük rá a tésztalapot.(Én gáztepsin egyszerre két lapot sütöttem meg, a harmadikat pedig külön.)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd 6-8 perc alatt süssük meg a tésztalapokat. (Én légkeverésnél 160 fokon, 6 percig sütöttem)

A sütőből kivéve a sütőpapíron hagyjuk teljesen kihűlni, mielőtt megtöltenénk.




Citromos mascarponekrém hozzávalói:

25 dkg mascarpone
10 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 citrom leve
1,5 dl Hulala (v. habtejszín)


A mascarponéhoz adjuk hozzá a puha, felkockázott vajat, a porcukrot, a vaníliás cukrot, és a citrom levét, majd keverjük jó habosra. (A citromlevet apránként adjuk hozzá, és ízlés szerint ízesítsük vele a krémet)

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük fel kemény habbá, majd apránként, egy fakanállal keverjük a mascarponekrémhez. (Közben figyeljünk, nehogy túl lágy legyen a krém, ezért csakis apránként keverjük hozzá a habot.)

Az egyik tésztalapot helyezzük egy tálcára, majd kenjük meg a krém 1/3 részével. 

Ezután helyezzünk rá egy tésztalapot, majd kenjük meg a maradék krém felével, helyezzük rá a harmadik tésztalapot, és kenjük meg a maradék krémmel úgy, hogy kenjük közben vékonyan körbe is a tortát.

Az elkészült tortát pár órára tegyük be a hűtőbe, vagy hideg helyre, hogy a tésztalapok kellően megpuhuljanak, a krém megdermedjen, és az ízek jól összeérjenek.





Tálalás előtt vegyük ki a hűtőből a tortát, ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A fűszeres mézeskalács tésztához nagyon jól illik a citromos-habos krém. Ízlés szerint fel is díszíthetjük a tortánkat, de én egyszerűen csak a maradék tésztából sütött fenyőket tettem rá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése