2017. május 27., szombat

Tejfölös epertorta.




A tejföl és az eper igencsak jó párosnak bizonyul, így egyszerűen csak vaníliás porcukorral összekeverve finom nassolni való. Tavaly nyáron többször készült tejföl és eper felhasználásával epres-tejfölös alagút, melyet még sütni sem kell, és nálunk mindig nagy sikere volt. A hétvégére szintén beterveztem hogy elkészítem, aztán az alapreceptet kicsit átformálva egy finom torta készült a hozzávalókból. A két vékony piskótalap közé került a tejfölös-epres habkönnyű töltelék, majd betettem a hűtőbe, hogy kellően megdermedjen. Pár óra múlva a torta már szépen szeletelhető, de akár előző nap is elkészíthetjük, én pl. így is tettem. Tálalás előtt már csak kicsit feldíszítettem, felszeleteltem, és már kínáltam is.





Piskóta hozzávalói 26 cm-es tortaformához:

12,5 dkg liszt
12,5 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
4 db tojás (nagy)
2 ek forró víz
csipet só


A porcukrot és a vaníliás cukrot tegyük bele a keverőtálba, majd adjuk hozzá az egész tojásokat, és robotgéppel keverjük habosra.

Amikor már jó habos, állandó keverés mellett, adjuk hozzá a forró vizet, és keverjük tovább még 1-2 percig.

Ezután szitáljuk hozzá a lisztet, majd fakanállal keverjük óvatosan össze.

A tortaformát zsírozzuk, és lisztezzük ki, majd egyenletesen simítsuk bele a masszát. (ízlés szerint sütőpapírral is kibélelhetjük)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 20-25 percig, tűpróbáig. (Én légkeverésnél 160 fokon, 20 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.

Amikor a piskóta már teljesen kihűlt, vágjuk félbe, majd az alsó lapot tegyük vissza az előzőleg sütőpapírral kibélelt tortaformába.





Tejfölös-epres krém hozzávalói:

50 dkg tejföl
3 dl Hulala (v. habtejszín)
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
15 gramm porzselatin + 1 dl víz
50 dkg eper


Az epret mossuk meg, alaposan csepegtessük le, majd vágjuk fel kisebb darabokra, és tegyük félre.

A tejfölhöz adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, és keverjük simára.

A vizet melegítsük forráspontig, majd vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a porzselatint, és addig keverjük, míg teljesen feloldódik és langyosra hűl.

Ezután öntsük a tejfölös keverékhez, és szintén keverjük simára. 

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük fel félkemény habbá, majd apránként, óvatosan hogy a hab ne törjön, keverjük hozzá a cukros-tejfölhöz.

Ezután adjuk hozzá az apróra vágott epret, majd óvatosan forgassuk, keverjük össze.

Az elkészült krémet ezután egyenletesen kanalazzuk a tortaformában lévő tésztára, majd helyezzük rá a másik tésztalapot, és tenyérrel kicsit nyomkodjuk le.

Ezután tegyük be a hűtőbe pár órára (v. egész éjszakára) hogy a krém kellően megdermedjen, és az ízek jól összeérjenek.





Tálalás előtt vegyük ki a tortát a hűtőből, majd ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.


4 megjegyzés: