2013. április 23., kedd

Zöldséges gomba tokány.



 Tokányt általában húsból szoktam készíteni, de most valahogy olyan ebédre vágytam, melyben nem jut szerephez a hús. Így aztán körbenéztem a kamrában, hogy mi lapul meg a polcokon, egy gyors ebéd elkészítéséhez. Rábukkantam egy doboz gombára, amiről már meg is feledkeztem. Gondoltam ez éppen jó lesz egy finom gombás-zöldséges tokányhoz. Egy gyors zöldségpucolás, hagyma vágás, párolás és rövid főzés után, egy nagyon finom tokányt sikerült feltálalnom, méghozzá saját készítésű metélt tésztával. Persze akinek nincs kedve, vagy éppen ideje a tésztagyúráshoz, az boltban vásárolt házi készítésű tésztát is használhat. A végeredmény úgy is egy remek szaftos-gombás-zöldséges húsmentes ebéd lesz.






Hozzávalók:


1 doboz gomba (konzerv csiperke)
2 db sárgarépa
2 db paszternák
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2-3 dl tejföl
2 dl tejszín
1-1,5 dl víz
5 dkg Vénusz margarin
2 ek olívaolaj
őrölt bors
szerecsendió
kakukkfű


A zöldségeket vágjuk fel ízlés szerint. A vöröshagymát és a fokhagymát vágjuk fel apróra. A konzerv gombát öntsük egy szűrőbe és csepegtessük alaposan le.

Az olívaolajat és a margarint hevítsük fel, majd adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát és kezdjük el üvegesre párolni. Amikor már kellően megpárolódott adjuk hozzá a fokhagymát, majd rögtön a feldarabolt zöldségeket is. Pár percig kevergetve pároljuk, majd öntsük fel a vízzel, és ízlés szerint fűszerezzük. 
Főzzük roppanósra a zöldségeket, majd adjuk hozzá a lecsepegtetett gombát, és főzzük még pár percig

A tejfölt keverjük simára a tejszínnel, majd állandó keverés mellett öntsük a párolt zöldségekhez. Forraljuk ki, majd a hőfokot mérsékelve főzzük addig, hogy kellően besűrűsödjön.

Közben enyhén sós vízbe főzzük ki a tésztát, majd szűrjük le. Ezután locsoljuk meg egy kevés olívaolajjal és kevergetve melegítsük össze. (én saját házi készítésű metélt tésztát főztem ki)

Tálaláskor a tésztát szedjük tányérra, majd kanalazzuk rá az elkészült szaftos ragut.

1 megjegyzés:

  1. Hasonló zöldséges tésztaételt főztem ma én is.
    Van, hogy herótom van a hús gondolatától is.
    Csak én mostanában nemigen házitésztázom a csipedkén meg a tarhonyán kívül.
    Lehet, hogy nálam csak 16 órás egy nap, legalábbis úgy tűnik az állandó időzavar miatt.

    VálaszTörlés