2013. április 2., kedd

Körözöttel töltött sonkatekercs almás-tormás céklasalátával.



 A húsvéti ünnepekre idén is készült néhány sonkatekercs, melyeket körözöttel töltöttem meg, majd a tekercsek végeit reszelt sajttal zártam le. Mivel úgy gondoltam hogy ehhez a túrós töltelékhez a francia saláta helyett jobban illene egy tormás, édeskésebb saláta, így esett a választásom az almás-tormás céklasalátára. A salátába került a csemege torma mellé még reszelt alma, és nyers cékla is, melyet a végén nyakon öntöttem egy adag tartármártással. A töltött sonkatekercs, és a saláta igazán jó választásnak bizonyult, mert mindenki nagy megelégedéssel falatozott belőle. Persze ezt a finomságot nem csak húsvétkor tehetjük az asztalra, hanem hidegtál készítésekor is bátran felhasználhatjuk.





Hozzávalók a sonkatekercshez:

2 cs szeletelt sonka
2 cs túró
3-4 db újhagyma
2-3 ek tejföl
őrölt köménymag
reszelt sajt


A túrót villával törjük össze, majd ízlés szerint sózzuk, és szórjuk meg őrölt köménymaggal. Ezután keverjük hozzá az apróra összevágott újhagymát, és kanalanként a tejfölt. ( egy sűrű, krémes állagú krémet kapjunk)

A vékonyra felszeletelt sonkára kanalazzuk rá a túrós tölteléket, majd tekerjük fel. A két végét zárjuk le reszelt sajttal, majd 1-2 órára tegyük be a hűtőbe, hogy a krém kellően megdermedjen, és az ízek alaposan összeérjenek. 






Almás-tormás céklasaláta hozzávalói:


1 nagy cékla
1 nagy alma
1/2 üveg csemege torma
2 dl tejföl
majonéz
csipet só
cukor (v. édesítőszer)
őrölt fehér bors


Az almát és a céklát hámozzuk meg, majd nagyobb lyukú reszelőn reszeljük le, és keverjük össze a tormával.

A tejfölt keverjük össze ízlés szerint majonézzel, csipet sóval, cukorral, (v. édesítővel) és őrölt fehér borssal.
Ezután öntsük rá az almás-tormás-céklás  keverékre, majd hagyjuk 1-2 órát állni, hogy az ízek kellően összeérjenek.

Tálaláskor a körözöttel töltött sonkatekercseket az almás-tormás céklasalátával kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nem vettem még sosem céklát, de most a babóka miatt hát mindenképpen kellett, így ki fogom próbálni ezt a salátát, mert irtó jól néz ki...:)

    VálaszTörlés
  2. Hű, de guszta! Milyen rég csináltam sonka tekercset... A megszokott tormás töltelékkel szoktam, de ez a körözöttes is nagyon jó!

    VálaszTörlés