2013. április 13., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Zsályás sertésszeletek.



 Csodálatosan szép, napsütéses tavaszi hétvégének nézünk elébe, és gondolom a hosszúra nyúlt hideg téli napok után mindenki szívesen tölti az idejét, kint a szabadban. Így aztán erre a hétvégére egy olyan receptet hoztam, melyet a sütőben készíthetünk el, és csak minimális időt kell az előkészületekkel a konyhában eltöltenünk. A receptet az "egy falat... Franciaország" című szakácskönyvben találtam, és örülök, hogy elkészítettem, mert bizony nagyon finom, szaftos hússzeleteket tudtam feltálalni. Köretként krumplipürét, és szintén a könyvben szereplő recept szerint készített párolt vörös káposztát (receptet hamarosan megosztom) kínáltam.






Hozzávalók:

6 szelet szaftosabb sertéshús (pl. hasaalja, v. bőrös malachús)
5 dkg vaj
1 dl fehérbor
5 dl csirkehúsleves
1,5 dl főzőtejszín
1,5 ek dijoni magos mustár
4-5 zsályalevél (v. szárított zsálya ízlés szerint)
őrölt bors
kukoricaliszt



A hússzeleteket sózzuk, borsozzuk, és állni hagyjuk kb. 30 percet.
Ezután egy serpenyőbe felhevítjük a vajat, majd a kukoricalisztbe forgatott hússzeleteket belehelyezzük, és pár perc alatt mindkét oldalukat szép pirosra sütjük. 
A pirosra sült hússzeleteket ezután egymásmellé helyezzük egy tepsibe.

A visszamaradt zsiradékhoz hozzáöntjük a bort és a levest, beletesszük az apróra vágott zsályát, majd összekeverjük. Ezután óvatosan ráöntjük a hússzeletekre, majd fóliával lefedjük a tepsit.

Előmelegített sütőbe  helyezzük, és 40-45 perc alatt puhára pároljuk. Ezután kivesszük a sütőből, majd a szaftot átöntjük egy serpenyőbe, a húst pedig melegen tartjuk.

A szaftot ezután felforraljuk, majd kis lángon, kevergetve a kétharmadára besűrítjük. Ekkor hozzáöntjük a tejszínt, és a mustárt, majd kevergetve addig főzzük, még kissé besűrűsödik a szaft.
Az elkészült szaftot ezután ráöntjük a hússzeletekre, majd pár percre visszatesszük a meleg sütőbe, hogy egy kicsit összeforrjanak az ízek.

Tálaláskor ízlés szerinti körettel, és salátával kínáljuk. Én krumplipürével, és párolt vörös káposztával tálaltam.

1 megjegyzés: