2016. február 5., péntek

Bőrös sült császárhús fűszeres sült krumplival.





A hétvégére egy nagyon finom omlós, és ropogós bőrű császárhús receptjét szeretném megosztani mindazokkal, akik szeretik a jó szaftos húsokat. Mivel a húsnak a sütési ideje igencsak hosszadalmas, na meg a pácban is el kell töltenie néhány órát, ahhoz hogy az ízek jól átjárják, így érdemes a sütés előtti napon előkészíteni. Én a fűszeres sóval alaposan bedörzsölt húst éjszakára a hűtőben pihentettem, majd reggel időben a sütőbe tettem. A hús először két órán keresztül, alacsony hőmérsékleten párolódott, majd átfordítottam, és megint csak eltöltött egy órácskát lefóliázva a sütőben. Végül a hőfokot emelve, a fóliát levéve, szép pirosra, ropogósra sütöttem. Közvetlenül tálalás előtt felszeleteltem, majd a pecsenyezsírban sütött krumplival, és céklasalátával kínáltam. A lassú sütésnek köszönhetően a hús nagyon omlós, és egyáltalában nem zsíros, a bőre pedig porhanyósan ropogós volt.






 Hozzávalók a száraz páchoz:

1 ek só
1 tk kakukkfű
1 tk rozmaring
1 tk majoranna
1 tk őrölt színes bors
1/2 tk őrölt zöld bors
5-6 gerezd fokhagyma


A sót keverjük alaposan össze a fűszerekkel. A fokhagyma gerezdeket vékonyan szeleteljük fel.

Vegyünk egy 1,5-2 kg körüli bőrös császárhúst, majd éles késsel irdaljuk be rombusz alakban, majd mindkét oldalát alaposan dörzsöljük be a sós-fűszerekkel. 

Ezután a beirdalt bőr réseibe nyomkodjuk bele a felszeletelt fokhagymát, majd fóliával fedjük le a húst, és pár órára, vagy egy éjszakára tegyük be a hűtőbe, hogy az ízek kellően átjárják.

Egy tepsibe öntsünk bele 2 dl húsalaplét, majd helyezzük bele bőrös felével lefelé a húst. Ezután fedjük le fóliával mielőtt betennénk a sütőbe.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, és kb. 120 fokon pároljuk a húst 2 órán át. Ezután vegyük ki a sütőből, majd fordítsuk át a húst, hogy a bőrös fele kerüljön felülre, majd lefóliázva pároljuk tovább még 1 órán át.

Amikor a hús puhára párolódott, vegyük le a fóliát, majd vegyük feljebb a hőfokot (kb. 200 fokra) és süssük a húst szép pirosra a bőrét jó ropogósra. (kb. 50 perc alatt szép pirosra, ropogósra sül)

A sütőből kivéve, hagyjuk a húst legalább egy fél órát állni, mielőtt felszeletelnék, és tálalnánk.






 Fűszeres sült krumpli hozzávalói:

1 kg sütnivaló krumpli (sárga)
2 dl pecsenyezsír (a hús sütésénél visszamaradt zsír)
1 tk só


A krumplit pucoljuk meg, majd vágjuk fel vékonyra. Ezután tegyük bele a tepsibe, öntsük rá a pecsenyezsírt, sózzuk, és keverjük alaposan össze.

Helyezzük be közepes hőmérsékletű sütőbe, majd kb. 50 perc alatt süssük szép pirosra. (sütési idő felénél óvatosan forgassuk át a krumplit)

Amikor a krumpli megsült, öntsük le róla a felesleges zsírt.






Tálalás előtt éles késszel ízlés szerint szeleteljük fel a húst, majd a fűszeres sült krumplival, és ízlés szerinti savanyúsággal kínáljuk.



4 megjegyzés:

  1. Éva ugye nyers bőrös császárt vettél, nem a főtt változatot:-) istenien néz ki, meghalok a látványtól :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, igen nyers bőrös császárt sütöttem. A disznóvágáskor így teszem, bőrösen a fagyasztóba, de a hentesnél is szép darabokat lehet kapni.

      Annyira finomra megsült, nem volt zsíros, és a bőre ropogós, és egyben omlós. Érdemes rászánni az időt a sütésre. :)

      Törlés
  2. Nálam most készül, még sosem készítettem ilyet, nagyon kiváncsi vagyok rá milyen lesz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reménykedem benne, hogy nem csalódtál, és Nálad is sikere volt. Mi nagyon szerettük, és többször is sütöttem már így a húst. Hidegen is nagyon finom pl. egy szelet kenyérrel, paradicsommal és paprikával. :)

      Törlés