2016. február 3., szerda

Püspökkenyér tojásfehérjéből aszalt gyümölcsökkel-mogyoróval.





A fagyasztóban szépen gyűltek a tojásfehérjék, így amikor megláttam ezt a receptet Gabinál a "Fűszermánia" blogban, rögtön el is határoztam hogy én is megsütöm. Az alap  hozzávalók mennyiségén nem változtattam, viszont nálam a mandula helyett mogyoró került bele. Mivel volt megkezdett kandírozott narancs és citromhéj, így azokat is hozzákevertem. A kisült püspökkenyér nekem kicsit karcsúbbra sikeredett mint Gabinak, mivel az én sütőformám egy kicsivel nagyobb. Persze ez az ízén, és az állagán mit sem változtatott, és egy pille könnyű, finom süteményt kaptam.






 Hozzávalók:

4 db tojásfehérje
10 dkg porcukor
7 dkg liszt
csipet só
1 tk vaníliaaroma
1/2 citrom leve
5 dkg apróra vágott csokoládé
5 dkg apróra vágott mogyoró
5 dkg mazsola
5 dkg kandírozott narancshéj
5 dkg kandírozott citromhéj







A tojásfehérjét egy csipet sóval kezdjük el habbá verni. Amikor már kezd kifehéredni, állandó keverés mellett, csorgassuk hozzá a citromlevet, majd kanalazzuk hozzá a porcukrot.

Végül adjuk hozzá a vaníliaaromát, és addig keverjük, hogy jó kemény habot kapjunk.

A lisztet keverjük össze az aszalt, kandírozott gyümölcsökkel, az apróra vágott csokoládéval, és a mogyoróval, majd öntsük a keményre vert habhoz, és fakanállal óvatosan forgassuk össze.

Egy 20x10 cm-es (v. 25x10 cm-es) sütőformát alaposan kenjünk ki vajjal, majd szórjuk meg liszttel. Ezután öntsük bele a masszát egyenletesen.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 20-25 perc alatt készre. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e a sütemény. (én légkeverésnél 150 fokon, 20 percig sütöttem)

 A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki egészen.






Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. Ízlés szerint tehetünk bele aszalt gyümölcsöt, és pl. a mogyoró helyett diót.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és isteni finom lehet. Ha lesz tojásfehérjém, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés