2020. november 27., péntek

Sajtos csirkemell paradicsom chutney ágyon.

 


A csirkemellet volt olyan időszak amikor csak én ettem meg, mert mire a csirke megsült, a melle alaposan kiszáradt. Ennek az időszaknak szerencsére vége, mert a csirkemellfilét rövid ideig sütve egy finom, szaftos húst kapunk. Akadt még a hűtőben a nyár végén készített paradicsomos chutney-ból, a hűtőben éppen volt csirkemellfilé, pár darab fürjtojás is várakozott hogy sorra kerüljön, így aztán hozzá is láttam az ebéd készítéséhez. A végeredmény pedig friss kenyérrel tunkolva, finom és laktató volt..... és a csirkemell sem száradt ki.



Hozzávalók:

1 db csirkemell filé

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 nagyobb csipet majoranna

1 nagyobb csipet kakukkfű

reszelt sajt (ízlés szerint)

pár darab fürjtojás 

5 dkg vaj


A csirkemellet ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a fűszerekkel, majd hagyjuk állni, hogy az ízek jól átjárják.

A sütőformát kenjük ki a vajjal, majd kanalazzuk bele a paradicsomos chutney-t.

Én a nemrégiben készített paradicsomos chutney-t használtam fel, melyet eddig a hűtőben tároltam, de frissen is elkészíthetjük. (recept itt)





Paradicsomos chutney hozzávalói:

kb. 50 dkg paradicsom

1 db lila hagyma (nagyobb)

kisebb marék friss bazsalikom

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 kk pörkölt, őrölt koriander

1 ek mogyoróolaj (v. étolaj)


A koriandert tegyük egy serpenyőbe, majd állandó kevergetés mellett pár pillanat alatt pörköljük meg. Ezután öntsük egy mozsárba, és alaposan morzsoljuk össze.

 

A lila hagymát pucoljuk meg, vágjuk félbe, majd vékonyan szeleteljük fel. A bazsalikomot vágjuk fel apróra, vagy turmixoljuk össze.

 

A paradicsomot ízlés szerint daraboljuk fel. (a paradicsomhéjat ízlés szerint le is húzhatjuk, de én nem tettem)

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, adjuk hozzá a vékonyra felszeletelt lila hagymát, majd addig pároljuk hogy jól összeessen, és szép színt kapjon.

 

Ezután adjuk hozzá a feldarabolt paradicsomot, az apróra vágott bazsalikomot, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk rá az előzőleg megpörkölt, összemorzsolt koriandert, és főzzük kb. 20 percig. (közben többször keverjük meg, és ha szükséges ízesítsünk utána)

 

Arra figyeljünk hogy ne főzzük túl, inkább kissé darabos maradjon, hagyjuk hűlni, végül pedig kanalazzuk bele az előzőleg vajjal kikent sütőformába, majd helyezzük rá a befűszerezett csirkemellet.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 25 percig. (Én légkeverésnél 160 fokon, 25 percig sütöttem.) 

Ezután vegyük ki a sütőből, ízlés szerint szórjuk meg reszelt sajttal, üssük mellé a fürjtojásokat, majd tegyük vissza a sütőbe, és süssük készre. (fürjtojás helyett tyúktojást is üthetünk mellé)



Tálalás előtt kanalazzuk a a tányérba a fürjtojással együtt a paradicsomos chutney-t, helyezzük rá a sajtos csirkemellet, majd egy szelet friss kenyérrel tálaljuk. Ízlés szerint készíthetünk mellé köretet is, de friss kenyérrel tunkolva is nagyon finom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése