2020. november 5., csütörtök

Szalámis-paradicsomos pizza.

 


A mai ebéd elkészítéshez a Tante Fanny tönkölyös pizzatésztát hívtam segítségül, így a tésztával nem volt más dolgom mint kivenni a hűtőből. A napokban a kertben begyűjtött paradicsom is ott várakozott a kamrában...... így aztán nem volt más dolgom mint egy tejfölös-sajtos kencével alaposan megkenni a tésztát, rápakolni a szalámit, virslit, és a paradicsomot, majd irány a sütő. A sütőben töltött idő alatt a tésztaszéle finom ropogósra sült, én pedig éppen így szeretem....




Hozzávalók:

1 cs Tante Fanny friss tönkölyös pizzatészta

kb. 5 dkg paprikás szalámi

4 db sajtos pulykavirsli

sárga és piros koktélparadicsom ízlés szerint

15 dkg reszelt sajt (pl. edami, trappista..) 

3-4 ek tejföl (púpozott)

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)




A tejfölhöz adjuk hozzá a reszelt sajt kb. felét, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és keverjük össze.

A pizzatésztát tekerjük ki a papírból, a széleit hajtsuk fel, majd a papírral együtt helyezzük rá a tepsire. (Én egy gáztepsire tettem.)

Ezután kenjük meg a sajtos-tejföllel, majd pakoljuk rá a szalámit, a felkarikázott virslit, és a paradicsomot.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd magasabb hőmérsékleten süsük kb. 20 percig, majd vegyük ki a sütőből, szórjuk meg a maradék reszelt sajttal, és addig süssük tovább, míg a sajt szépen ráolvad. (Én légkeverésnél 170 fokon sütöttem 25 percig.)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig hűlni, majd ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése