2019. szeptember 20., péntek

Szalonnás-babos sertéstarja.





Szeretjük a szaftosabb húsokat, így sertéstarját is sokszor vásárolok..... mivel a rántott hús már kissé kezd unalmassá válni (pedig imádom :) ) így megpróbálom minél többféleképpen elkészíteni. Az egyik receptes magazint lapozgatva találtam egy kedvemre való receptet, melyet azért a saját ízlésünkre formálva készítettem el. Pl. a szalonnás-babos ragu kissé átalakult, viszont a pároláshoz használt sört semmiképpen nem hagytam volna ki. Az elkészült, és szép pirosra sült hússzeletek pedig nagyon ízletesek lettek. Tálaláskor ízlés szerinti körettel kínálhatjuk, én pl. krumplipürét készítettem hozzá, de egy szelet friss kenyér is jól illik hozzá, mellyel a szaftot kedvünkre kitunkolhatjuk.






 Hozzávalók:

7-8 nagyobb szelet tarja 
 
25 dkg császárszalonna
 
1 db vöröshagyma
 
3 gerezd fokhagyma
 
1 db vörösbab konzerv (400g-os)
 
só (ízlés szerint)
 
1 tk ételízesítő 
 
2 ek kukoricaliszt
 
1 kk pirospaprika 
 
3 dl sör
 
1 ek étolaj






A tarjaszeleteket klopfoljuk ki, de arra figyeljünk hogy ne legyen túl vékony. Ezután ízlés szerint sózzuk, és hagyjuk állni, ameddig a babos ragut elkészítjük.

A vöröshagymát és a fokhagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

A császárszalonnát vágjuk fel vékony csíkokra. A babot tegyük egy szűrőbe, majd öblítsük le, és csepegtessük le.

Egy serpenyőbe tegyük bele a felcsíkozott szalonnát, öntsük rá az olajat, majd süssük pár percig.

Ezután adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát, és pár perc múlva amikor a hagyma kissé összeesett, adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, majd a lecsepegtetett babot is.

Ezután ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, kevergetve pároljuk még 1-2 percig, majd hűtsük langyosra.

A kukoricalisztet keverjük össze a pirospaprikával, majd forgassuk bele a hússzeleteket.

Ezután a hússzelet egyik felére kanalazzuk rá a szalonnás-babos tölteléket, majd hajtsuk rá a szabadon maradt húsrészt. Mindegyik szelet hússal így járjunk el. (Én hústűvel átszúrtam, hogy sütés közben ne nyíljon szét a töltött hússzelet, de ezt el is hagyhatjuk.)

A megtöltött hússzeleteket helyezzük egymás mellé egy tepsibe, kanalazzuk mellé a kimaradt tölteléket, majd öntsük fel a sörrel, és fóliával fedjük le a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten egy óra alatt pároljuk puhára a húst. (Én légkeverésnél 160 fokon, 60 percig pároltam)

Ezután vegyük le a fóliát, kicsit emeljünk a hőfokon, és süssük szép pirosra a húst.

Ameddig a hús sül, készítsünk mellé ízlés szerinti köretet.... jól illik hozzá pl. a krumplipüré.

Tálaláskor a szalonnás-babos tarjaszeleteket ízlés szerinti körettel, salátával, esetleg egy szelet friss kenyérrel kínáljuk.


1 adag tápanyagtartalma:

Energia: 421 kcal

Fehérje: 22 g

Zsír: 31 g

Szénhidrát: 12 g

2 megjegyzés:

  1. tiz évi börtönnel sujtható aki ezt kihagyja !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) azért ez kicsit túlzás, de az biztos hogy nagyon finom! Én csakis ajánlani tudom mindenkinek.....

      Törlés