2015. augusztus 20., csütörtök

Csirkeszárny fűszeres-kukoricalisztes bundában.





A hosszú hétvégén gondolom sokan választják a szabadban való bográcsozást, grillezést. (bográcsos receptek itt megtalálhatóak) Persze azért többségben vannak azok akik nem jutnak ki a szabadba, és így a konyhát választják az ebédkészítés helyszínéül. Nekik hoztam ezt az egyszerű rántott csirkeszárny receptet. A csirkeszárnyakat fűszeres palacsintatésztába forgattam alaposan bele, majd bő olajban sütöttem ki. A palacsintatészta készítéséhez kukoricalisztet használtam, ezzel kissé új ízt adva az elkészült húsnak. A köretet sem bonyolítottam túl, egyszerű hasábburgonyát sütöttem, majd tálaláskor azzal, és kovászos uborkával kínáltam a fűszeres bundában sült csirkeszárnyakat.







Hozzávalók:

1 kg csirkeszárny
4 db tojás
2 tk mustár
1 tk csípős Piros Arany
1 tk szárnyas fűszerkeverék
3 gerezd fokhagyma
1 dl tej
kukoricaliszt (amennyit felvesz)

kb. 5 dl olaj a sütéshez






A csirkeszárnyat alaposan mossuk meg, majd papírtörlővel töröljük szárazra. Ezután sózzuk be, és hagyjuk kb. fél órát állni.

Egy tálba üssük fel a tojásokat, majd adjuk hozzá a tejet, a fűszereket, a mustárt, nyomjuk bele a fokhagymát, és keverjük alaposan össze.

Ezután fokozatosan keverjünk hozzá annyi kukoricalisztet, hogy egy sűrűbb palacsintatésztát kapjunk.

Az olajat egy serpenyőben hevítsük fel.

A csirkeszárnyakat először forgassuk bele kukoricalisztbe, majd a fűszeres palacsintatésztába.
Ezután óvatosan tegyük bele az olajba, majd fedjük le egy fedővel. A lángot mérsékeljük, majd szép lassan, a húst többször átfordítva, süssük szép pirosra. Amikor szép pirosra sült, szedjük ki egy papírtörlőre hogy a felesleges zsiradékot felszívja.

Közben ízlés szerint készítsünk hozzá köretet. Én krumplit sütöttem, de a rizs, és a krumplipüré is jól illik hozzá.

Tálaláskor a köret mellett, ízlés szerint még kovászos uborkát, salátát is kínálhatunk a fűszeres csirkeszárnyakhoz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése