2012. augusztus 28., kedd

Paradicsom-krémleves.



Egy paradicsomleves elkészítéséhez igazán nem kell nagy tudomány, és gondolom mindenkinek meg is van a saját jól bevált receptje. Emlékszem a menzás híg lére, melyben még a betűtészta is csak imitt-amott úszkált. Aztán az anyukám finom paradicsomlevesére, melybe Ő mindig rizst főzött bele, és nagyon-nagyon finom volt. Hosszú ideig én is a tőle ellesett módon készítettem, a későbbiekben pedig többféle receptet is kipróbáltam. Most megint egy új, egy kicsit más, recept szerint készült el a levesem. A paradicsomot először feldaraboltam, majd megszórtam sóval,  kristálycukorral, és a sütőben elősütöttem. Így a paradicsom már eleve kapott egy finom ízt, majd hagymával, fűszerekkel, és jó sok bazsalikommal, főztem belőle levest. A főzés végén pedig, hogy még finomabb, és selymesebb legyen, tejszínt csorgattam bele. Az elkészült krémlevest pedig ízlés szerint kínálhatjuk akár melegen, vagy éppen hidegen.








Hozzávalók:

1 kg paradicsom
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 ek kristálycukor
őrölt fehérbors
bazsalikom
2 dl tejszín
1 l víz
olívaolaj


A paradicsomot daraboljuk fel, majd sózzuk, és szórjuk meg ízlés szerint kristálycukorral. Ezután tegyük be előmelegített sütőbe, és közepes hőmérsékleten kb. fél óráig süssük.


A vöröshagymát vágjuk fel apróra, és az olajon kezdjük el üvegesre párolni, majd pár perc után adjuk hozzá a szintén apróra felvágott fokhagymát. Keverjük alaposan össze, majd adjuk hozzá az elősütött paradicsomot.
Ezután öntsük fel a vízzel, sózzuk, borsozzuk, és ízlés szerint tegyünk bele friss bazsalikomlevelet.(szárított bazsalikommal is elkészíthetjük)
Forraljuk ki, majd lassú tűzön főzzük kb. 30 percig.

Amikor megfőtt, vegyük le a tűzről, majd botmixerrel pépesítsük. Ezután egy szitán passzírozzuk át, majd tegyük vissza a tűzre, és forraljuk ki.

A tejszínt keverjük simára egy kevés lével, majd állandó keverés mellett csorgassuk bele a levesbe. Ezután kevergetve forraljuk ki, de főzni már nem kell.

Tálalhatjuk ízlés szerint melegen, vagy éppen jól lehűtve.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta,és nagyon tetszik a recept.Igy még nem próbáltam,de itt az alkalom:)

    VálaszTörlés
  2. Tejszínesen még nem készítettem,ez eszembe sem jutott,de mindenképp ki kell próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Minden formában imádom a paradicsomot (kivéve nyersen :). Ez a recept megy a kiskönyvbe, nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg milyen szép krémes! A lányom kedvenc levese...:o)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta sűrű a levesed! Sült paradicsommal még nem próbáltam, de a végeredménye nagyon jó kinézetű!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a színe is meg az állaga is:) Ez tényleg teljesen más kategória, mint a menzás leves:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép a színe, tetszik a recept is. Napok óta készülök paradicsomlevest főzni (betűtésztával), mert a férjem nosztalgiázik pár napja, hogy az iskolamenzán régen neki mennyire ízlett. :)

    VálaszTörlés
  8. Hmmm, én is így készítem, és imádom. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!

    VálaszTörlés
  10. Gizzi quiero esta rica crema de tomate me encanta tiene precioso color,saludos y abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörü szine van a paradicsom krémlevesednek, és pláne ezeknek a perfekt kis paradicsomoknak fantasztikus szine van, és el tudom képzelni milyen jó ize van!

    VálaszTörlés