2012. augusztus 11., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Fűszeres-ananászos hússzeletek.



Ezen a hétvégén nyugodtan bekapcsolhatjuk a sütőt, mert nemhogy kánikula nincs, de nagy melegről sem beszélhetünk. Mivel mi igen kedveljük a különböző gyümölcsökkel együtt sütött húsokat, a polcon pedig ott árválkodott egy doboz ananász konzerv, így adott volt, hogy azzal együtt sütöm meg a húst. A hússzeleteket először elősütöttem, majd az ananászt kicsit megkaramellizáltam, végül pedig egy finom, fűszeres páccal leöntve, puhára pároltam, és szép pirosra sütöttem. Az íze ettől a páctól, különösen finom, és szaftos lett, mivel sütés közben magába szívta a hús. Köretként én most párolt rizst kínáltam mellé, de krumplipürével is tálalhatjuk, mert az is jól illik ehhez a szaftos húshoz. Az ananászt akár le is cserélhetjük, és ízlés szerinti gyümölccsel készíthetjük el a sültet. (pl. szilvával, almával....)





Hozzávalók:

6 szelet karaj
1 doboz ananászkonzerv
3 ek méz
1 tk ketchup
1 ek szójaszósz
1/2 tk chili (krém, v őrölt))
1 mk curry
1 mk szerecsendió
őrölt bors
3 ek olívaolaj


Az ananászt öntsük egy szűrőbe, és alaposan csepegtessük le.

A hússzeleteket klopfoljuk ki, majd sózzuk, és szórjuk meg őrölt borssal.
Ezután egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, és pár perc alatt, süssük a hússzeletek mindkét oldalát pirosra, majd szedjük ki, és tegyük félre.

A visszamaradt zsiradékba öntsük bele a lecsepegtetett ananászt, majd pár perc alatt karamellizáljuk meg.

Keverjük össze a visszamarad ananász levet a mézzel, a ketchuppal, a szójaszósszal, a chilivel, a curryvel, és a szerecsendióval.

Helyezzük az elősütött hússzeleteket egy tepsibe, majd tegyük a tetejére a karamellizált ananászt. Ezután öntsük rá a fűszeres ananászlevet, majd fedjük le a tepsi tetejét.

Helyezzük előmelegített sütőbe, majd közepes hőfokon, pároljuk kb. 35-40 percig. Ezután vegyük le a fóliát, locsoljuk meg a hússzeleteket a szafttal, majd süssük szép pirosra.

Tálaláskor ízlés szerint kínálhatunk mellé rizst, vagy krumplipürét.


6 megjegyzés:

  1. Most komolyan elindult az a bizonyos a számban. Most ettem, de ezt biz'Isten bevágnám...Nagyon guszta!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti köszi, és most jót mosolygok.:)) Bizony most én szintén így jártam, és betudnám falni az egészet.:)

      Törlés
  2. Ananásszal még én sem próbáltam, de ideje lenne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már többször készítettem ananásszal sült húst, csak akkor más volt az ízesítése. Érdemes megpróbálkoznod vele, nagyon finom.

      Törlés
  3. Gizike...szinte azt hittem hogy el mulasztottam egy pár postodat... de mégsem. Nagy sikert arató ajánlatot hoztál, amifélét én gyakran készitek ilyen csipős, édeskés szősszal és gyümölcsel, amit pont most én is feltettem, ananászos szószt!

    Nagyon de nagyon guszta, finom, és mutatós a rizzsel amit nagyon ügyesen tálalod a karaj mellett...kimondott restaurant forma tálalás. Fogok ma irni neked...puszillak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth jártam nálad, és nagyon tetszik a te finom, pikáns szószod. Szívesen elcserélném a te csodás, szaftos csirkecombjaidra.:)
      Leveled megkaptam, puszillak.

      Törlés