2012. május 12., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tejszínes-spárgás csirkemell.



Hétvégére egy finom, szaftos csirkemell receptet hoztam, melyből természetesen a spárga sem hiányozhat. Mivel a spárgának éppen szezonja van, és sajnos csak elég rövid ideig lehet frissen beszerezni, ( konzerv spárgát pedig még soha nem vettem) így most megpróbálom minél több ételbe belecsempészni. Bevallom, akár minden nap megtudnám enni, és mivel az elkészítésének számtalan változata van, így számomra megunhatatlan. Minden spárgával elkészített étel, egy új íz-világgal ismertet meg. Most éppen csirkemellel, és egy  fűszeres-tejszínes szósszal együtt párolódott meg a spárga, és a végeredmény  nagyon finom lett. Én most köretként rizst kínáltam hozzá, de akár krumplipüré, vagy petrezselymes újburgonyával is tálalhatjuk.






Hozzávalók:

2 db csirkemellfilé
1 cs spárga (lehetőleg zöld)
1 db lilahagyma
1 ek kukoricaliszt
őrölt fehérbors
tárkony
1 db húsleveskocka
1 dl fehérbor
1,5 dl tejszín
1 ek olívaolaj
5 dkg vaj
sajt






A kukoricalisztet, sót, őrölt fehérborsot, összekeverni, majd beleforgatni a csirkemellfiléket. Ezután egy serpenyőbe felhevíteni az olívaolajat és a vajat, majd belehelyezni a fűszeres lisztbe beleforgatott melleket. Pár perc alatt mindkét oldalukat szép barnára sütni, majd kivenni a zsiradékból és félretenni.

A visszamaradt zsiradékba beletenni az apróra felvágott lilahagymát, majd üvegesre párolni. Ezután felönteni a borral és a tejszínnel, majd ízlés szerint fűszerezni a tárkonnyal, sóval, őrölt borssal, és a húsleveskockával. 2-3 perc alatt kiforralni, majd levenni a tűzről.

Egy sütőtálba belehelyezni az elősütött csirkemelleket, majd köré helyezni  a megtisztított, feldarabolt spárgát.
Ezután óvatosan ráönteni a tejszínes-hagymás szószt, majd alufóliával lefedni.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes hőmérsékleten 20 percig, lefedve párolni.
Ezután a fóliát levenni, és ízlés szerint reszelt sajttal megszórni. Visszahelyezni a sütőbe, majd addig sütni, hogy a sajt szépen ráolvadjon, és  aranybarna színt kapjon.

Tálaláskor ízlés szerinti körettel kínálni. Én párolt rizzsel tálaltam, de jól illik hozzá a petrezselymes újburgonya, esetleg a krumplipüré is.


12 megjegyzés:

  1. A spárgával még nem kötöttem szorosabb barátságot, pedig én igyekszem. A többi része jöhet...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, akkor Neked spárga nélkül ajánlom, mert nagyon finom. Lehet a spárgának kicsit iparkodnia kellene, és lehet a végén még jó barátok lennétek.:)

      Törlés
  2. Most érkeztem haza, nagyon éhes vagyok, ha egy ilyen finomság várt volna, biztos nem tudnék ellenállni egy-két falatnak:)

    VálaszTörlés
  3. Szuper recept, és milyen finom szaftos! Kár, hogy csak én eszem a spárgát...Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, én tuti az egyszemélyes adagot is elkészíteném. Valóban nagyon jó szaftos, ezért is volt nálunk nagy sikere.:)

      Törlés
  4. Mi nagy barátságban vagyunk a spárgával, finom, finom:) Irtó jól néz ki, ha a többiek megennék, el is készíthetném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erzsike, a többieknek készítsed spárga nélkül, egy kisebb adagba meg csempészed bele a spárgát, saját részedre.:)

      Törlés
  5. Hola Gizi exquisito plato me encantó el guiso,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  6. Köszi az ötletet! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Mi nagyon szertjük a spárgát biztos megcsinálom. A halas is jó lehet

    VálaszTörlés