2011. augusztus 18., csütörtök

Tejfölös-hagymás hússzeletek rizzsel.



Egy műsorban láttam meg az eredeti receptet, és rögtön megtetszett. Igaz azért egy kicsit átvariáltam az én szájízem szerint. Először nem is gondoltam, hogy a végeredmény ilyen finom lesz. Lehet a képen kicsit zsírosnak tűnik, de ez senkit ne riasszon el az elkészítésétől, mert egyáltalán nem az. A fényképezéssel kicsit tovább szöszmötöltem, így azalatt az idő alatt kicsapódott a tejfölből a főzéshez használt olaj. Evés közben aztán szépen összekeveredett a hagymás-tejfölös szaft, és már nyoma sem volt az olajnak. Én sertéshúsból készítettem, de szerintem csirkecombbal is nagyon finom lehet. Legközelebb azzal fogom kipróbálni. Köretnek rizst főztem hozzá, de kuszkusszal is tálalható. Mindenkinek bátran ajánlom, amennyiben szereti a szaftosabb húsokat.







Hozzávalók:

6 szelet tarja
3-4 db vöröshagyma
1 nagy pohár tejföl
2 dl zöldségalaplé

őrölt fehérbors
szerecsendió
majoranna
chili
koriander(összemorzsolva)
pirospaprika
3-4 ek liszt
Floriol olaj
kurkuma






A lisztet összekeverni a szerecsendióval, a pirospaprikával, a majorannával, az őrölt borssal, az összemorzsolt korianderrel, és ízlés szerinti mennyiségű chilivel.

A hússzeleteket enyhén kiklopfolni, besózni és a fűszeres lisztbe beleforgatni.
Ezután egy serpenyőbe olajat hevíteni, majd párperc alatt elősütni a hússzeletek mindkét oldalát. Ha már szép színt kapott, akkor kiszedni és félretenni.

A vöröshagymát vékonyra leszeletelni, majd a visszamaradt olajon elkezdeni párolni.
Amikor már kellően megpárolódott, megszórni a maradék fűszeres liszttel és jól összekeverni. Ezután felönteni a zöldségalaplével és simára keverni. Végül hozzákeverni a tejfölt és megszórni egy kevés kurkumával. Jól kiforralni, majd levenni a tűzről.

Egy tepsibe egymásmellé helyezni az elősütött hússzeleteket, majd ráönteni a tetejére a tejfölös-hagymás szószt. (kicsit megemelgetni a hússzeleteket, hogy alájuk is kerüljön a szószból)
A tepsit alufóliával lefedni.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes lángon kb. egy órán át lefóliázva párolni.
Ezután a fóliát levenni, majd párpercig még tovább sütni.

Tálaláskor a szaftos hússzeleteket ízlés szerint rizzsel, kuszkusszal, vagy éppen krumplipürével kínálni.

22 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Ahogy olvastam úgy láttam magam előtt sőt még mondtam is félhangosan " ez jól hangzik". A többit már tudod? De szívesen megkóstolnám!:))

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki, tuti nagyon finom lehet:) A szaftos húsok mindig nyerőek nálunk, mindenki szereti.

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nagyon finom lehet. Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  4. Csatlakoznék az előttem szólókhoz! Nekem való! :)))

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretem a szaftosokat. Tehát nem nagyon zsíros. Elkészítem.

    VálaszTörlés
  6. Még tésztával is, vagy esetleg puliszkával is el tudnám képzelni. Ajaj!!

    VálaszTörlés
  7. Ez azután jó lehet! Én is szeretem ha jó szaftos!

    VálaszTörlés
  8. Éva!
    Nagyon köszönöm!!!! Olyan szívesen vendégül látnálak, és a kiválasztott finomságot főzném meg neked. Érdemes elkészíteni, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  9. trollanyu!
    Köszönöm!!! Ez bizony nagyon finom szaftos, így csakis ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  10. Mária!
    Biztosan nem fogsz csalódni!!!:)

    VálaszTörlés
  11. Petra!
    Nagyon fincsi, biztosan neked is ízlik majd.:)

    VálaszTörlés
  12. Terika!
    Biztosan nem zsíros!!! A tejföl tetejére kiült az olaj, lehet én voltam a hibás, mert nem kevertem kicsit össze mielőtt szedtem belőle.:)

    VálaszTörlés
  13. Juci!
    Teljesen egyet értek veled, én most éppen puliszkával látom a szemeim előtt.:)

    VálaszTörlés
  14. Sándor!
    Köszönöm!!! A férjemnek nagyon ízlett, és ez csak jót jelenthet!!!:)

    VálaszTörlés
  15. Mézecskalács!
    Nagyon örülök, hogy neked is tetszik a recept. Jó étvágyat kívánok a holnapi ebédhez.:)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon finom lett! Még egy kicsi mustárral megbolondítottam a szószt. A férjem finoman szólva sem örült, mikor meghallotta, hogy a tarjájából tejfölös ételt készülök gyártani, de mikor kész lett kétszer is szedett:)

    VálaszTörlés
  17. Mézeskalács!
    Nagyon örülök, hogy a férjednek annyira ízlett!!! Ez nálunk is éppen így történt.:)) Nagyon jó ötlet a mustárral megbolondítani, én is kifogom próbálni. Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  18. Kedves Gizi
    lécci írd meg hogyan szeretnéd, hogy a neved, blogod megjelenjen a kalendáriumban.
    Kérem szépen a postai címed is, kellemes és szép napot Jutka.

    VálaszTörlés
  19. Kedves Jutka!
    A kért adatokat elküldtem az e-mail címedre.
    Szép hetet kívánok. Gizi

    VálaszTörlés