2011. augusztus 5., péntek

Mézes-mustáros pangasius párolt zöldségekkel.




Mézes-mustáros pácot eddig csak csirke és pulykamell pácolásához használtam. Most viszont egyik kedvenc halamat a pangasiust pácoltam be mézzel, mustárral, olívaolajjal és halfűszerkeverékkel. Igaz kicsit tartottam tőle, hogy vajon milyen lesz majd a hal ezzel a páccal, de mondhatom nagyon finom lett. 1-2 órát állni hagytam, hogy az ízek jól átjárják, majd sütőpapírra fektetve a sütőben sütöttem készre. A hal nagyon finom zaftos maradt, nem száradt ki sütés közben, a páctól pedig finom ízletes lett. Köretként párolt zöldségeket kínáltam hozzá. Mindenkinek bátran merem ajánlani, mivel rövid idő alatt egy finom ebédet, vagy éppen vacsorát lehet ezzel a fogással feltálalni.





2 db pangasius(v. ízlés szerinti hal)
2-3 ek méz
2 ek dijoni mustár(csípős)
olívaolaj
halfűszerkeverék
tengeri só
2 gerezd fokhagyma
1/4 vöröshagyma

A mézet, a mustárt, az olívaolajat, ízlés szerint halfűszerkeveréket és a sót egy tálba tenni és jól összekeverni. Ezután hozzáadni a préselt fokhagymát és a nagyon apróra felvágott vöröshagymát, majd így is jól összekeverni.

A halszeleteket folyóvíz alatt lemosni, jól lecsepegtetni és papírtörlővel szárazra törölni.
Ezután mindkét oldalát kicsit besózni.(vigyázni a sózással, mert a fűszerkeverékben is van só)

Az előzőleg összekevert páccal, alaposan bekenni a halszeleteket, majd 1-2 órán át állni hagyni, hogy az ízek jól átjárják.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymásmellé ráfektetni a halszeleteket.
Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes lángon 25-30 perc alatt készre sütni.


Párolt zöldség hozzávalói:


1 db cukkini
2 db vöröshagyma
4-5 csiperke gomba (nagyobb)
2 db sárgarépa

őrölt fehérbors
kakukkfű
olívaolaj
1 dl fehérbor

A zöldségeket megtisztítani, majd ízlés szerinti csíkokra felvágni.(ne legyen se túl vastag, se túl vékony)
Egy serpenyőbe olajat önteni, felhevíteni és hozzáadni a vékonyra felszeletelt vöröshagymát. Párpercig párolni, majd hozzáadni a sárgarépát és jól összekeverni. Ezután először a gombát, majd a cukkinit is hozzákeverni, és ízlés szerint fűszerezni.
Végül hozzáönteni a fehérbort, majd félig lefedve roppanósra párolni. Párolás közben, többször óvatosan átkeverni.

Tálaláskor a halszeletek mellé a párolt zöldséget köretként kínálni.

6 megjegyzés:

  1. A recepted tetszik, csak én mindenképpen más hallal készíteném el. Remélem nem haragszol, de figyelmedbe ajánlom ezt az írást, hogy miért kellene meggondolni, hogy együnk-e pangasiust, ez magyarul van,de rengeteg nyelven jelent meg erről publikáció.
    http://www.ketesaruk.hu/elelmiszer-biztonsag_fogyasztovedelem/hogyan-lett-gyanus-a-pangasius

    VálaszTörlés
  2. Én szeretem a Pangasiust. Szerintem a hisztériakeltés mögött gazdasági érdek húzódik meg, akárcsak a magyar libamáj és toll elleni hadjárat mögött.
    A halad egyébként guszta és biztosan ízletes is.
    Én több receptet is tettem fel, az egyiknél
    http://eshobbychef.blogspot.com/2011/02/pangasius-capaharcsa-zoldsegagyon.html
    egy filmet is beillesztettem. Itt látható, hogy milyen korszerű technológiával tenyésztik és dolgozzák fel a halakat.
    Én ezután is fogom fogyasztani.

    VálaszTörlés
  3. Így ahogy van meg van rendelve holnapra :)

    VálaszTörlés
  4. trollanyu!
    Szerintem is más hallal is finom lehet ez a pác, nyugodtan próbáld ki.

    Köszi, elfogom olvasni ezt az írást, de tudod itthon azért nincs olyan nagy választék halakban, melyek megfizethető áron lennének. Csak annyit írok meg neked, hogy itthon pl. a csirkefarmokon a csirkéket haltáppal etetik, melytől bizony kap egy jellegzetes halas ízt. Mégis sokan arra kényszerülnek, hogy megvegyék, mert árban csak azt tudják megfizetni. Na én abból nem veszek, viszont a halat ameddig nem látom mit eszik, megveszem. Ugye te sem haragszol, amiért ezt leírtam.:)

    VálaszTörlés
  5. Hobbychef!
    Köszönöm, valóban finom volt a hal, így bepácolva. Már nézelődtem nálad és láttam a pangasius receptjeidet, melyek szintén nagyon finomak lehetnek. Hisztéria keltés az manapság nagy divat, de azért én sem mondok le a hal fogyasztásáról.:)

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Kicsit megkésve, de már küldöm is így ahogy van. Együtt nagyon finom volt.:)

    VálaszTörlés