2011. augusztus 20., szombat

Túrós pite és a megérdemelt szabadság.



Végre elérkezett az idei nyárra betervezett következő nyaralásunk. Az előző két alkalommal, igencsak kibabrált velünk az időjárás, mert bizony szinte őszies volt, és nem pedig nyárias. Most viszont tombol a kánikula, és szerencsére hosszútávra ilyen időt jósolnak. Már mindent becsomagoltam, és útra készen várom az indulást. Jó hosszú út áll előttünk, de már alig várom hogy motorra pattanhassak, és irány a tengerpart. Semmi főzőcskézés, csakis a kedves barátainknak egy kicsi sütkérezés fér bele ebbe a néhány napba. Na meg persze rengeteg pihenés, napozás, és a kellemesen meleg tengerben való lubickolás, későig tartó beszélgetések egy finom pohár bor társaságában.

Ezt a finom túrós pitét még Emőke játék felhívására sütöttem, de eddig valahogy mindig háttérbe szorult. Most viszont mivel egy ideig nem teszek fel új receptet, ezt szeretném megosztani mindenkivel, és csakis ajánlani tudom a megsütését.







Tészta hozzávalói gáztepsihez:

50 dkg liszt
20 dkg zsír(v. margarin)
3 ek kristálycukor
2 db tojás
1 ek tejföl
csipet só
1/2 cs sütőpor

A lisztet egy tálba tenni, majd hozzáadni a zsírt (v. a margarint, én zsírt tettem mert így sokkal omlósabb lesz a tészta) és összemorzsolni.
Ha már kellően morzsalékos, akkor hozzáadni a csipet sót és a sütőport, majd jól összekeverni.
Ezután hozzáadni a cukrot, az egész tojásokat, a tejfölt és gyors mozdulatokkal összegyúrni, majd kétfelé osztani a tésztát. (ha szükséges még egy kevés tejfölt kell hozzáadni, hogy könnyen nyújtható legyen a tészta)






Töltelék:

1 kg túró
cukor(ízlés szerint)
2 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj
mazsola
1 cs vaníliás pudingpor
3 db tojás


A túrót villával összetörni, majd hozzákeverni a vaníliás cukrot, ízlés szerint porcukrot, a reszelt citromhéjat, a tojások sárgáját, a mazsolát és a vaníliás pudingport.

A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verni, majd óvatosan a túrós keverékhez keverni.

A gáztepsit kibélelni sütőpapírral, majd kinyújtani az egyik fele tésztát és belehelyezni úgy, hogy a tepsi széleit is befedje.

Ezután a tésztára kanalazni a túrós-tölteléket, majd egyenletesen elsimítani a tetejét.

Végül kinyújtani a másik fele tésztát és óvatosan a töltelék tetejére helyezni. Villával többhelyen megböködni, majd egy pici tejjel lekenni a tetejét.

Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten szép aranybarnára sütni.

A sütőből kivéve a tepsiben hagyni teljesen kihűlni, majd ízlés szerint felszeletelni.
Tálalás előtt a tetejét porcukorral megszórni.

16 megjegyzés:

  1. Jó utat és kellemes kikapcsolódást kívánok!!

    VálaszTörlés
  2. Jó utat, jó pihenését. Ne is gondolj ránk, érezzétek jól magatokat, tejben,vajban helyett a tengerben fürödjetek jó nagyokat. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is jó utat kívánok, jó időt, kellemes pihenést, sok tengeri lubickolást, hogy kipihenten térhess vissza közénk.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó utat kívánok ! Kellemes beszélgetéseket jó kikapcsolódást kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  5. Illéskrisz...!
    Nagyon köszönöm.:)

    VálaszTörlés
  6. Viki!
    Nagyon köszönöm, és biztosan gondolni fogok rátok, mert hiányozni fog mindenki.:)

    VálaszTörlés
  7. Gizus!Jó pihenést Neked!Várunk vissza!

    VálaszTörlés
  8. Jó pihenést. A pitét mentem, köszi. :)))

    VálaszTörlés
  9. Jó utat és szuper élményeket!

    VálaszTörlés
  10. Remek sütemény. Jó pihenést

    VálaszTörlés
  11. Szia Gizi!
    Kéréseteknek megfelelően folytattam a középkori "mesét". Patkó lovag most Gizellával a vár Sáfárával(konyhafőnök) találkozott. Remélem tetszeni fog, mert ez most rólad szól:)

    VálaszTörlés
  12. Mindenkinek nagyon köszönöm!!!! Sajnos letelt a nyaralás, de nagyon jól éreztem magam.

    Szia Sándor!
    Megyek és elolvasom gyorsan a folytatást, és nagyon köszönöm, hogy még engem is belevontál a mesébe. Teljesen izgatott és kíváncsi lettem.:)

    VálaszTörlés
  13. Szia Gizi! Ma meg csináltam a túrós pitét a recepted alapján nagyon finom köszönöm.Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi! Nagyon köszönöm, hogy megírtad, és örülök hogy Neked is ízlett. Én már jó régen sütöttem, így a héten sort kerítek rá, nagyon szeretjük.:)

      Törlés