2021. március 14., vasárnap

Lazac édes-ragacsos mázban hasselback krumplival.

 


Nagyon szeretjük a lazacot, és elég sűrűn a tányérunkra is kerül, így amikor megláttam a bevásárlás során a hűtőpultban rögtön a kosaramba is tettem. Jó ideje készülök már kipróbálni hogy milyen is lehet az édes-ragacsos pácban elkészítve, így gondoltam elérkezett az idő. A bepácolt lazacot a hűtőben pihentettem, hogy az ízek jól átjárják, majd közvetlen tálalás előtt sütöttem készre. A hal mellé hasselback krumplit sütöttem, melyet a sütés vége felé reszelt sajttal szórtam meg. A krumpli és az édes-ragacsos mázban sült lazac pedig remekül összeillenek.



Hozzávalók:

2 db kb. 25 dkg-os lazacszelet

2 ek olívaolaj

1 ek méz

2 tk szójaszósz

1 kk pirospaprika

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 kk őrölt gyömbér (v. frissen reszelt)

2 gerezd fokhagyma (préselt)

1 ek szezámmag


A hozzávalókat tegyük egy tálkába, majd alaposan keverjük össze.

Ezután alaposan forgassuk bele a pácba a lazacszeleteket, majd tegyük be legalább egy fél órára a hűtőbe, hogy az ízek kellően átjárják.

Egy serpenyőbe hevítsünk fel 1 ek olívaolajat, majd helyezzük bele a bőrös felével lefelé a pácból kivett, lecsepegtetett lazacszeleteket, és süssük kb. 3 percig. (közben locsolgassuk)

Ezután tegyük be előmelegített sütőbe kb. 3 percre, majd vegyük ki és kanalazzuk rá a maradék pácot...tegyük vissza és süssük még kb. 2-3 percig, majd vegyük ki a sütőből, és rögtön tálaljuk. (arra figyeljünk, nehogy túlsüssük és kiszáradjon)


 

Hasselback krumpli hozzávalói:

3 db nagyobb krumpli (sárga krumpli)

6-8 dkg vaj

só (ízlés szerint)

1 kk ételízesítő

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 kk kakukkfű

2 gerezd fokhagyma

reszelt sajt


A krumplit pucoljuk meg, majd vágjuk félbe, és éles késsel sűrűn vagdossuk be, de arra figyeljünk hogy ne vágjuk át teljesen. (Én megpucoltam, de ízlés szerint a hajával együtt is süthetjük.)

A vajat olvasszuk fel, adjunk hozzá az ételízesítőt, ízlés szerint sót és borsot, valamint a préselt fokhagymát és a kakukkfüvet, majd keverjük alaposan össze.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, helyezzük rá a bevagdosott krumplit, majd egy ecsettel kenjük meg a fűszeres vajjal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe és süssük kb. egy óra alatt szép pirosra. 

Amikor a krumpli már szép színt kapott, szórjuk meg reszelt sajttal, majd addig süssük tovább, míg a sajt ráolvad.

Tálaláskor helyezzük tányérra a lazacszeletet, ízlés szerint tegyünk mellé pár darab krumplit, és úgy tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése