2021. március 17., szerda

Könyvajánló! Adonyi Sváb Ízek!

 


Adony Város Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselői a 2020-as évben összegyűjtötték a hagyományos Sváb ételeket, melyet egy igényes, és szép könyv formájában jelentettek meg. Ezzel bizony nem kis feladatott vállalva magukra. Számtalan családot kerestek fel, és több mint 100 receptet gyűjtöttek össze. Végül a könyv Szerkesztői több mint 60 receptet választottak ki, melyek bekerültek a könyvbe. Persze nemcsak a receptek kiválasztása volt nagy feladat, hanem az elkészítésük, és a kész ételek fotózása is. A Szerkesztők mottója pedig az hogy fontosnak tartják a modern gasztronómia mellett, a hagyományos Sváb ételek is helyet kapjanak a mindennapjainkban.

 

Ezúton is szeretnék gratulálni Adony Város Német  Nemzetiségi Önkormányzat Képviselőinek, valamint a könyv Szerkesztőinek a nem kevés munkával járó feladathoz, és az "Adonyi Sváb Ízek" című könyv megjelenéséhez!


A receptek gyűjtése során az a nagy megtiszteltetés ért, hogy engem is megkerestek, és felkértek hogy a receptjeimmel járuljak hozzá a könyv megjelenéséhez. Ennek a felkérésnek a legnagyobb örömmel tettem eleget, és nagyon boldog vagyok, hogy két receptem is megjelenhetett a könyvben. Ezúton is nagyon köszönöm, ezt a megtiszteltetést a Szerkesztőknek!


Nagyon köszönöm a könyv Szerkesztőinek, hogy megajándékoztak egy tiszteletpéldánnyal. Örömmel lapozgatom fel, olvasom a jobbnál, jobb Sváb recepteket, és gyönyörködöm az ételekről készült fotókban.


 

A könyvben megjelent egyik receptem a Hókifli, melynek receptjét még a nagymamától örököltem, és azóta is rendszeresen megsütöm. A karácsonyi ünnepek alkalmával pedig mindig az ünnepi asztalra kerül.



A másik receptem mely a könyvben megjelent a Smarni, melyet a hétköznapokban szívesen készítek el pl. egy tányér leves mellé, vagy éppen, ha egy kis édességre vágyunk.


4 megjegyzés:

  1. Kedves Éva, szívból gratulálok a recepdjeid megjelenéséhez és ehhez a szép könyvhöz! Biztos nagyon jó érzés volt kézbe venni a könyvet és lapozgatni.
    Egy-két éve Tolna Város Önkormányzata is megjelentetett egy szép 76 oldalas könyvecskét, 34 recepttel, "Minden ízében tolnai" címmel. Ezek nagy része is sváb étel, mint ahogy az én három receptem is az, ami nagy örömömre szerepel a könyvben... 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin, nagyon köszönöm! Én is szívből gratulálok Neked a receptjeid megjelenéséhez a "Minden ízében tolnai"című könyvben. Én sokkal jobban örülök egy ilyen könyvben való megjelenéshez, mintha saját receptes könyvet adnák ki, de lehet ezzel Te is így vagy. Több receptet már ki is néztem, és hamarosan el is készítem, és lehet az én receptjeim is megtetszenek majd valakinek. :)

      Törlés
  2. Gratulálok :
    A smarni nagy kedvenc volt gyerekkoromban. Ha Édesanyánk megkérdezte mit főzzön, az Öcsém mindig ezt kérte meggy befőttel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Fáni, nagyon köszönöm! Én is sokszor készítek smarnit, de eddig mindig lekvárral ettük. :) Legközelebb előveszek hozzá egy meggy befőttet, köszönöm az ötletet.

      Törlés