2018. december 2., vasárnap

Banánkenyér mézeskalács fűszerkeverékkel.




Advent első vasárnapjához érkeztünk, az adventi koszorú már pompájában díszeleg, és meggyújtottuk az első gyertyát is. Ezzel megkezdődik a várakozással teli, ünnep előtti időszak, a háziasszonyok pedig hozzáfoghatnak a mézesek, puszedlik, és habkarikák sütéséhez. Az előző évekhez hasonlóan idén is szeretnék ötleteket adni az ünnepi sütemények elkészítéséhez, lesznek majd egyszerű aprósütemények, krémes finomságok, és a glutén és cukormentes sütemények sem maradnak ki a sorból. Az adventi sütemények sorában pedig az első ez a finom banánkenyér, mely a mézeskalács fűszerkeverékkel ízesítve ünnepi hangulatot varázsolt a tányérunkra. Az elkészítése roppant egyszerű, az ízesítésnek, a mazsolának és a roppanós diónak köszönhetően pedig a karácsonyi, ünnepi asztalon is megállja majd a helyét.


Meghitt, várakozással teli Advent vasárnapot kívánok Mindenkinek!






Hozzávalók 25x10x7 cm-es formához:


10 dkg teljes kiőrlésű liszt (Nagyi titka liszt)
10 dkg süteményliszt (Nagyi süteményliszt)
7 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 db banán (nagyobb, jó érett)
10 dkg dió
5 dkg mazsola
1 kk szódabikarbóna
1 kk sütőpor
1 tk mézeskalács fűszerkeverék
1 narancs reszelt héja
csipet só
2 db tojás (nagy)
1 dl étolaj
1 dl tej






Tegyük egy tálba a kétféle lisztet, adjuk hozzá a szódabikarbónát, a sütőport, egy csipet sót, a mézes fűszerkeveréket, reszeljük hozzá a narancshéjat, majd alaposan keverjük össze.

Ezután keverjük hozzá a mazsolát, és az apróra vágott diót, a porcukrot, és a vaníliás cukrot is.

A tojást, a tejet, az olajat, és a banánt turmixoljuk össze, majd öntsük a lisztes keverékhez, és fakanállal keverjük alaposan össze.

A sütőformát zsírozzuk, és lisztezzük ki, majd egyenletesen öntsük bele a masszát. (sütőpapírral is kibélelhetjük a sütőformát)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 50-60 percig, tűpróbáig. (Én légkeverésnél 170 fokon, 50 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában hűlni, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.





Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.A mézeskalács fűszerkeveréktől különösen finom ízt kap a tészta.


4 megjegyzés:

  1. Kedves Gizi! Remek ez a süti; gyors, egyszerű az elkésztése és nagyon-nagyon finom. Én csak teljes kiőrlésű lisztből csináltam, a mazsolást pedig vörösáfonyára cseréltem. Ajánlott rögtön két adagot sütni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsófi! Nagyon örülök, hogy megsütötted, és nem csalódtál a receptben. Én nem mertem csak teljes kiőrlésű liszttel megsütni,mert féltem hogy a férjemnek nem ízlik majd, de köszönöm hogy Te megtetted. Legközelebb, mert nálam is lesz legközelebb :) én is teljes kiőrlésű liszttel sütöm majd. Jó ötlet volt a vörösáfonya, én is nagyon szeretem....

      Törlés
  2. Kedves Gizi! Ez a süti még mindig a kedvencem, bár néha megvariálom és belülre csak darabolt dió és/vagy csoki kerül, kívülre pedig csokis ganache bevonat. Mennyei, hmmm.😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsófi! Nagyon köszönöm hogy évek óta a receptjeimből válogatsz, és elégedett vagy. Örülök hogy saját ízlésedre alakítottad, és eltudom képzelni hogy milyen finom.... főleg a csokis ganache bevonattal. :) Én most éppen a Panettonét készülök megsütni, csokidarabkákkal az aszalt gyümölcsök helyett. (sajnos cukorbeteg lettem, így teljesen át kell alakítanom a sütési szokásaimat)
      Meghitt, szeretetteljes ünnepeket kívánok Neked és kedves családodnak!

      Törlés