2017. szeptember 23., szombat

Tejben pácolt-csípős sült oldalas.




Oldalast igen ritkán vásárolok, vagyis csakis akkor, ha jó vastag húsréteg vonja be a csontot, így amikor megláttam a hentesnél ezt a szép darabot, gyorsan le is csaptam rá. A kérdés már csakis az volt, hogy milyen fűszerezéssel készüljön, előfőzzem-e vagy egyenesen tegyem a sütőbe... Végül fokhagymával alaposan bedörzsöltem a húsdarabokat, majd megszórtam fűszerekkel, és felöntöttem annyi tejjel, hogy jól ellepje. Éjszakára betettem a hűtőbe, hogy az ízek jól átjárják, majd sütés előtt alaposan beleforgattam a mézes-mustáros-csípős mázba, és így került a sütőbe. A köretet sem bonyolítottam túl, ugyanis a hús sütésénél visszamaradt zsiradékba vékonyra szeletelt krumplit tettem, majd szép pirosra sütöttem. Tálaláskor az oldalas és a krumpli mellé egy finom paradicsomsalátát kínáltam. A recept megjelent a "Küldd el a Recepted" szeptemberi számában.






Hozzávalók:

1 kg oldalas
4-5 gerezd fokhagyma
1 tk kakukkfű (szárított)
1 tk majoránna (szárított)
2 tk ételízesítő
só (ízlés szerint)
őrölt fehér bors (ízlés szerint)
kb. 5-6 dl tej
3 ek méz
2-3 ek dijoni mustár
1 ek csípős paprikaszósz (Heinz jalapeno szósz)

A sütéshez:

20 dkg sertészsír
2 dl víz






 Az oldalast ízlés szerint daraboljuk fel, majd dörzsöljük be alaposan a zúzott fokhagymával.

Ezután sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, és a fűszerekkel, majd öntsük fel annyi tejjel, hogy ellepje.

Ezután fedjük le a tálat, majd tegyük be pár órára vagy egész éjszakára a hűtőbe, hogy az ízek kellőn átjárják a húst.

A mézet, a mustárt, és a csípős paprikaszószt  keverjük össze egy tálba.

A sertészsírt olvasszuk fel, majd öntsük bele egy tepsibe.

Vegyük ki a hűtőből a bepácolt oldalast, alaposan csepegtessük le, majd papírtörlővel itassuk le a nedvességet. 

Ezután alaposan forgassuk bele a mézes-mustáros csípős mázba, tegyük bele a tepsiben lévő zsírba, majd öntsük alá a vizet, és alufóliával fedjük le.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten két óra alatt pároljuk puhára.

Amikor a hús már puhára párolódott, vegyük le a fóliát, tegyük vissza a sütőbe, és süssük szép pirosra. (sütés közben többször forgassuk meg, hogy egyenletesen süljön)

Közben készítsünk ízlés szerint köretet a hús mellé.

Én vékonyan lekarikáztam a krumplit, majd a hús sütésénél visszamaradt zsiradékban sütöttem meg.

Tálaláskor a sült oldalast ízlés szerinti körettel, és salátával kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése