2017. szeptember 8., péntek

Őszibarackos-diós szelet.




Közeleg a hétvége, és ha esetleg nincs elég időnk egy-egy időigényesebb sütemény elkészítésére, akkor bizony jól jöhet ez a recept, melyhez egy csomag leveles tésztára lesz szükségünk. A leveles tészták közül én a Tante Fanny tönkölyös leveles tésztát hívtam segítségül, és most sem kellett csalódnom......A tésztát először megkentem egy finom diókrémmel, majd kiraktam felszeletelt őszibarackkal, és irány a sütő. Fél óra múlva pedig már ott illatozott az asztalon a sütemény, kóstolásra várva. A leveles tészta jó ropogósra sült, a diós krém nem száradt ki, finom szaftos maradt, az őszibarackszeletekre pedig rákaramellizálódott a vaníliás cukor, mellyel sütés előtt megszórtam.





 Hozzávalók:

1 cs tönkölyös leveles tészta (Tante  Fanny)
3-4 db őszibarack
15 dkg darált dió
10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1/2 citrom reszelt héja és leve
őrölt fahéj (ízlés szerint)
1 ek Meggle főzőkrém (v. egy pici tej)





A darált dióhoz keverjük hozzá a porcukrot, egy csomag vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, ízlés szerint őrölt fahéjat, és annyi Meggle főzőkrémet (v. tejet) hogy egy könnyen kenhető masszát kapjunk.

Az őszibarackot mossuk meg, papírtörlővel töröljük szárazra, majd vékonyan szeleteljük fel. Ezután csepegtessük meg a citromlével, hogy ne barnuljon meg, és sütés közben is megőrizze a színét.

Az előnyújtott leveles tésztát tekerjük ki, majd a szélétől kb. 1,5 cm-t elhagyva, kenjük meg a diós masszával.

Ezután helyezzük rá a felszeletelt őszibarackot, majd szórjuk meg egy csomag vaníliás cukorral.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 30-35 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 160 fokon, 30 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.




Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A tészta jó ropogós, a diós krém nem szárad ki, jó szaftos marad, az őszibarackra pedig sütés közben rákaramellizálódott a vaníliás cukor, mellyel sütés előtt megszórtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése