2017. június 16., péntek

Vöröslencsés-tojásos lepény




A napokban csengettek és egy futár állt a kapuban, majd egy csomagot adott át, melyben a Tante Fanny legújabb tésztái lapultak. Nagyon megörültem, és itt is szeretném megköszönni az egész Csapatnak, hogy gondoltak rám..... Először teljesen tanácstalan voltam, hogy a többféle tészta közül melyiket is próbáljam ki. Végül elsőként a pizzatésztára esett a választásom, melyre egy fűszeres-korianderes vöröslencse és tojás került, majd irány a sütő. Bő fél óra múlva pedig már tálalhattam is. Igaz pizzatésztát használtam, de pizzának azért nem mondanám az elkészült finomságot, inkább lepénynek titulálnám. Sütés közben a tészta széle ropogósra sült (én így szeretem) a tojások sárgája pedig még kellően folyós maradt. Az ízek pedig magukért beszéltek, mert rövid idő múlva morzsája sem maradt.





Hozzávalók:

10 dkg vöröslencse
1 cs újhagyma
2 gerezd fokhagyma
2 dl zöldségalaplé
 őrölt fehér bors
2 mk curry
kisebb csokor koriander
1 ek kukoricaolaj (citromfüves)
4 db tojás




Az újhagymát vékonyan szeleteljük fel, a fokhagymát vágjuk fel apróra. A koriandert szintén vágjuk össze apróra.

Az olajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá a felszeletelt újhagymát és pároljuk üvegesre.

Ezután keverjük hozzá az apróra vágott fokhagymát, adjuk hozzá a lencsét, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a curryvel, keverjük alaposan össze, majd öntsük fel az alaplével.

Ezután néha megkeverve, addig főzzük míg a lencse megpuhul, és teljesen elfő a leve. Ekkor vegyük le a tűzről, majd keverjük hozzá az apróra vágott koriandert.

A pizza tésztát tekerjük ki a papírból, majd a papírral együtt, emeljük át egy tepsire.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 8-10 percig. 

Ezután vegyük ki a sütőből, kanalazzuk rá az előzőleg előkészített lencsét, üssük rá a tojásokat és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd tegyük vissza a sütőbe és kb. 10 perc alatt süssük készre. 

Én légkeverésnél 160 fokon először 8 percig sütöttem, majd a feltéttel együtt még 10 percig. Így a tojások sárgája még kissé folyós volt, a tészta széle pedig jó ropogósra sült.

Tálalás előtt a lepényt ízlés szerint szórjuk meg korianderrel, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése