2015. szeptember 30., szerda

Aszalt szilvás-tejfölös szárazbableves.




Szárazbableves és aszalt szilva!! Lehet most többen felkapják a fejüket, de állítom hogy nagyon finom a kettő együtt. Először amikor megláttam a receptet, el sem tudtam képzelni hogy milyen is lehet ez a leves. Aztán csak nem hagyott nyugodni, és gondoltam mit is veszthetek, ha esetleg nem ízlik majd. A babot, na meg azt a csomag aszalt szilvát, hát több is veszett már..... Szerencsére ízlett, méghozzá nagyon is ízlett, így aztán csakis azt bántam volna, ha nem főzöm meg.






Hozzávalók:

25 dkg száraz tarkabab
1 cs aszalt szilva
1 db babérlevél
1 tk só
1 ek liszt
2 dl tejföl
1 mk cukor
kb. 1 l víz






A szárazbabot este áztassuk be hideg vízbe, így gyorsabban puhára fől majd.

Főzés előtt öntsük le az áztatóvizet a babról, majd öntsük fel kb. egy liter vízzel. Adjuk hozzá a sót, a babérlevelet, majd főzzük félpuhára. (közben kóstoljuk, nehogy a bab szétfőjön) 

Amikor a bab már félpuhára főtt, adjuk hozzá az ízlés szerint feldarabolt aszalt szilvát, és a cukrot, majd főzzük puhára.

A tejfölt keverjük simára a liszttel, és egy kevés levessel, majd egy szitán át, öntsük bele a levesbe. (így biztosan nem lesz csomós)
 Ezután óvatosan keverjük össze, majd forraljuk fel, és főzzük még 1-2 percig.

Tálaláskor merjük a sűrűbb levest tányérokba, majd úgy kínáljuk. Nagyon finom a bab és az aszalt szilva együtt.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept! Nemrég láttam hasonlót az Ízes Életben, de most már tuti kipróbálom... :) Beindult a pavlovi reflex. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bogi, örülök hogy tetszik a recept. :) Én egy újságban találkoztam vele, és kis töprengés után, meg a kíváncsiság is hajtott, elkészítettem. Nagyon finom, nyugodtan próbáld ki.

      Törlés