2012. július 4., szerda

Barackos-málnás sütemény.



Pénteken megjelent a GoodFood magazin legújabb száma, így reggel rögtön az újságos felé vettem az irányt. Kezembe tartva a magazint, véletlenszerűen kinyitottam, és éppen ezzel a finom süteménnyel találtam szembe magam. Ez számomra egy jel volt, és amint hazaértem, már hozzá is láttam a hozzávalók összekészítéséhez, majd a sütéshez. Persze azért a leveles tésztának köszönhetően igen könnyű dolgom volt, mert csak azt kellett megvárnom, még felenged fagyott állapotából. Az eredeti receptben sárgabarackkal, és málnával készült a sütemény, de mivel nálunk idén egyetlen szem sárgabarack sem termett, így én lecseréltem őszibarack-befőttre. Ettől azért a sütemény még nagyon finom volt, és amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott.






Hozzávalók:

1 cs leveles tészta
sárgabarack, v. őszibarack (befőtt is lehet)
málna
1 cs vaníliás cukor
1 ek barna cukor
mandulaforgács


Az előnyújtott leveles tésztát, ha a fagyasztóból vesszük ki, akkor hagyjuk szobahőmérsékleten felengedni. (amennyiben nem előnyújtott tésztával dolgozunk, akkor felengedés után, lisztezett felületen nyújtsuk ki jó vékonyra)

Tegyük a tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd a széleit hajtsuk be, hogy kb. 2 cm-es szegélyt kapjunk.
Ezután szórjuk meg a barna cukorral, és a vaníliás cukorral, majd osszuk el rajta a jól lecsepegtetett, és feldarabolt barackot, és a málnaszemeket. Végül a gyümölcsök tetejét szórjuk meg mandulaforgáccsal.

Helyezzük a tepsit előmelegített sütőbe, majd magasabb hőfokon süssük kb. 20-25 perc alatt  aranyszínűre, hogy a tészta jó ropogós legyen. (én légkeverésnél 160 fokon, 20 percig sütöttem)
A sütőből kivéve hagyjuk langyosra hűlni.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd felszeletelve kínáljuk.


9 megjegyzés:

  1. Milyen egyszerű, s milyen guszta.....

    VálaszTörlés
  2. Woow, nagyon jól néz ki! A leveles tésztának köszönhetően pedig nagyon egyszerű is. :P

    Úgy látom, nagyon "rákattantál" a GoodFood magazinra. :) Nekem is tetszik, finomságok vannak benne, szép és igényes.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Ezer éve nem volt itthon leveles tészta. Lehet pótolom a mulasztást :)

    VálaszTörlés
  4. Holnap nekilátok a receptnek...:)

    VálaszTörlés
  5. Egyszerű, gyors és finom, jó sok gyümölccsel, imádnám:)

    VálaszTörlés
  6. De finom gyümölcsös lepényt sütöttél, ide érzem a tészta roppanását és a gyümölcsök fanyarságát...Isteni lehet! Nagyon guszta, főleg az utsó képen... :o)

    VálaszTörlés
  7. Lányok köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!
    Kész leveles tésztával nagyon gyorsan elkészül. Igaz én kicsit változtattam a recepten, mert nem kentem meg még külön a tésztát vajjal, de így is nagyon finom volt. Gyümölcsöt meg ízlés szerint pakolhatunk a tetejére.:)

    VálaszTörlés
  8. Nekem is van meg egy lap leveles teszta, talan a mangoval kene kesziteni ezt a fajt finomsagot! Szuperb, es nyal csorogtatot ...angolul DROOL WORTHY...finom! Gizike, probalok utol erni a kommentalasokkal, holnap, Vasarnap megyek a Miami repuloterre fel venni a csaladot, mar le telt az egy honap is. A csuklom mar szepen gyogyul, csak meg nagyon erzekeny. Jo lesz mar a sajat kis lakasomban vissza menni.
    Hugs,and kisses,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth örülök, hogy szépen gyógyul a csuklód, de azért csak óvatosan, vigyázz nehogy megerőltessed. ÓÓÓ, már le is telt lányodék nyaralása, hogy szalad az idő, mintha csak tegnap utaztak volna el. Jó hosszú volt Neked ez az idő, de végre akkor újra birtokba veheted a saját otthonodat, cicusod biztosan örül majd, hogy végre vele leszel.

      Mangóval biztosan nagyon finom lesz a sütemény, már ahogy rágondoltam, attól is jó nagyokat nyelek.:)

      Törlés