2012. július 26., csütörtök

Szilvás-túrós pite.



Néhány évvel ezelőtt, éppen szilvaérés idején túrós pite sütéséhez készültem, amikor is úgy döntöttem, hogy a túrós töltelék tetejére pakolok néhány félbevágott szilvaszemet.  Gondoltam hogy el biztosan nem fogja rontani a pitét a szilva, vagy ha igen, és nem ízlik a családnak, akkor kénytelen leszek egyedül megenni. Persze az első gondolatom bizonyult igaznak, és a szilvával még finomabb, szaftosabb lett a pite. Azóta is alig várom, hogy beérjen a szilva, és újra elkészíthessem ezt a finomságot. A tésztája ennek a pitének egy élesztős-vajas tészta, a tölteléke pedig szinte megegyezik a hagyományos túrós pite töltelékével. Mivel azonban a szilva, és a fahéj nagyon jól illik egymáshoz, így az alsó réteg tésztát fahéjjal ízesített darált dióval szórtam meg, majd arra kanalaztam rá a túrós masszát, és ezután került rá a félbevágott szilva, majd a maradék tésztával fedtem le. A végeredmény pedig a két puha tésztaréteg között, egy finom, szaftos töltelék. Télen természetesen a frissen szedett szilva helyett, befőtt szilvával is megsüthetjük.  Nekünk nagyon ízlett, így mindenkinek bátran merem ajánlani ezt a gyümölcsös túrós pitét, mert szerintem egy próbát mindenképpen megér.






Hozzávalók 22 x 32 cm-es tepsihez:

Tészta

30 dkg liszt
2 tojássárgája
1 ek porcukor
2 cs vaníliás cukor
15 dkg vaj
0,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
csipet só
reszelt citromhéj


A langyos cukros tejbe futtassuk fel az élesztőt.
A liszthez adjuk hozzá a csipet sót, majd a vajat, és az ujjunkkal morzsoljuk össze. Ezután keverjük hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, majd a tojássárgákat, és a felfuttatott élesztőt. Gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, majd vegyük ketté a tésztát és formáljuk két gombóccá. Ezután tegyük be a hűtőbe, még a tölteléket elkészítjük.



Töltelék hozzávalói:

50 dkg túró
1 kg szilva
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1/2 cs vaníliás pudingpor
2 tojásfehérje
5 dkg mazsola
reszelt citromhéj

 Szóráshoz :

 10 dkg darált dió
őrölt fahéj
1/2 cs vaníliás pudingpor



A szilvát alaposan mossuk meg, majd vágjuk félbe, és távolítsuk el belőle a magot.

A túrót keverjük össze a porcukorral, a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal, a pudingporral, és a mazsolával. A tojásfehérjéket verjük kemény habbá, majd óvatosan keverjük hozzá a túrós masszához.

A  darált diót keverjük össze a vaníliás pudingporral, és ízlés szerinti mennyiségű őrölt fahéjjal.

Vegyük ki az egyik tésztagombócot a hűtőből, majd nyújtsuk ki tepsi méretűre. Ezután helyezzük bele a sütőpapírral kibélelt tepsibe. (én a sütőpapíron nyújtom ki a tésztát, majd úgy helyezem bele a tepsibe)

Az előzőleg összekevert diós keveréket egyenletesen szórjuk rá a tésztára, majd kanalazzuk rá a túrós tölteléket, és simítsuk el a tetejét egyenletesen. 
Ezután rakjuk ki a túrós töltelék tetejét a félbevágott szilvaszemekkel. (szorosan egymás mellett legyenek a szilvaszemek)

A másik tésztagombócot is vegyük ki a hűtőből, majd lisztezett felületen nyújtsuk ki szintén tepsi méretűre. Ezután helyezzük rá a szilva tetejére úgy, hogy teljesen befedje.
Egy ecsettel vékonyan kenjük le a tésztát tejjel, majd egy villával sűrűn böködjük meg.

Melegítsük elő a sütőt, majd helyezzük be a tepsit, és közepes hőmérsékleten 30-35 perc alatt süssük szép pirosra. (én légkeverésnél 150 fokon, 30 percig sütöttem) A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk teljesen kihűlni.

Tálalás előtt szórjuk meg a sütemény tetejét porcukorral, majd ízlés szerint szeleteljük fel.

27 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Lilla kedves, pedig nem szeretnélek kínozni!!!:) ÓÓÓ, bárcsak közel laknánk egymáshoz, minden nap megvendégelnélek.

      Törlés
    2. Jajaj, de jó lenne! Látod megint visszatértem ehhez a sütihez, mert annyira guszta, hogy holnap mindenképpen meg kell csinálnom!

      Törlés
    3. Lilla nagyon kíváncsi vagyok hogy neked ízlik-e majd, de szerintem biztosan. Gondolom majd felteszed a blogba, és megyek meglesni, na meg sóvárogni egy szeletke után.:)

      Törlés
    4. Én most értem ide, hogy megcsináljam, kíváncsian várom a végeredményt! A Sütőben van már... :P

      Törlés
    5. Izgatottan várom, hogy milyen lett a végeredmény! Reménykedem benne, hogy nem csalódtál, és ízlik a családnak. :)

      Törlés
  2. Es una tentación muy linda gizi ....exquisita receta,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muchas gracias querida Rosita. abrazos y abrazos.

      Törlés
  3. Tuti páros, nagyon finom lehet! ÁÁÁ Olyan guszta az a szeletke :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki köszi, és csakis ajánlani tudom, biztosan imádnák a fiúk nálad is.:)

      Törlés
  4. Hú ez nagyon -nagyon guszta:) Én is vettem egy kg szilvát a piacon, de elég zöldes, még hagynom kell, hogy magában puhuljon, érjen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati köszönöm!!! Én kiválogattam az érettebbjét, mert bizony ebben is voltak még zöldes szemek. Viszont a túrós töltelékkel nagyon finom, érdemes megsütni.

      Törlés
  5. Klassz ez a recept, nagyon megkóstolnám ezt a sütit. Én is szilvás sütit készülök sütni... aztán majd meglátjuk mennyire lesz kedvem, mert ismét annyira hőség van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella köszi!! Bizony jó meleg van megint, de sütemény kedvéért inkább elviselem.:)) Megyek és meglesem milyen finomságot sütöttél.:)

      Törlés
  6. Talán most utol értem a le maradt postjaidat, és pontosan az egyik legkedvencebb sütemény, vagyis a pite, még hozzá turó kombináció a szilvával...jajj, most már igazán csorog a nyálam, és itt nagyon késő van már hogy bármit is kezdjek enni...hát akkor most le is zárom a gépement, mert ha nem képes leszek neki állni valamit késziteni enni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth most bizony jót mosolygok azon amit írtál, mert én sokszor éppen így járok. Nagyon erőt kell magamon venni, hogy ne álljak neki valamit rágcsálni. A túró és a szilva együtt nagyon finom!!! A saját szilvánk most kezd csak érni, így még párszor megsütöm, jaj csak a lefogyott kilóim ne jönnének szépen vissza.:(

      Törlés
  7. Gizike!
    Ha egyszer ide beteszem a lábamat,nem tudok szabadulni!Mindig tudsz meglepetést szerezni!Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pannikám nagyon köszönöm!! Nagy kár, hogy messze vagyunk egymástól, mert különben szívesen meglepnélek a finomságaimmal.

      Törlés
  8. Nagyon megtetszett a recept, annál is inkább, mert imádom a túrós sütik minden fajtáját, és most raktam el sok szilvabefőttet. Kipróbálom én is. akokidlitortai.blogspot.com voltam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó, nagyon örülök hogy neked is tetszik a recept. Mi is nagyon szeretjük a túrós süteményeket, sőt még túrós csuszát is sűrűn készítek. Köszönöm, hogy megírtad az elérhetőségedet, megyek és benézek hozzád.
      Üdv. Gizi

      Törlés
  9. nagyon jó néz ki a süti és finom is lehet,,kipróbálnám de nincs sütöm itt a hotelban nincs hol sütni fözni,,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom, hogy nem tudod megsütni, de egyszer majd csak sikerül sütő közelébe kerülnöd.

      Törlés
  10. Mindenfajta túrós süteményt kedvelek, ezt is szeretném kipróbálni. Kaptam finom házitúrót. Érdekes ez a hűtött élesztős tészta. Bár nekem is van hűtőben kelesztett csodatésztám :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is minden túróval készült sütemény nagy kedvenc. :) Készülök kipróbálni a Te csodatésztádat, de eddig a nagy meleg miatt nem került rá sor. :)

      Törlés
  11. Én már kipróbáltam, isteni finom, most osztottam az oldalamon, mert szezonja van ismét... <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök hogy ízlik, és nagyon köszönöm a megosztást!

      Törlés